Statystyka nauki, techniki i innowacji w krajach UE i OECD. Stan i problemy rozwoju.
Statystyka nauki, techniki i innowacji weszła w okres szybkich zmian. Nie pozna jej ktoś, kto znał jej stan w połowie lat 1990-tych i przerwał na 10 lat kontakt z tą dyscypliną. Zarówno na szczeblu OECD i UE, jak i poszczególnych krajów członkowskich wyłania się nowy system jej tworzenia, obiegu i wykorzystywania. W takiej sytuacji wydaje się konieczne syntetyczne omówienie dokumentów z ostatnich lat, które diagnozują stan obecny, definiują wyzwania oraz wysuwają propozycje rozwiązań, a także przedstawienie podjętych działań zaradczych na szczeblu UE i OECD oraz państw członkowskich.
Raport opracowany w Departamencie Strategii i Rozwoju Nauki składa się z dwóch części. We „Wstępie" omówiono ogólne problemy statystyki nauki, techniki i innowacji (często określanej także jako statystyka nauki i techniki) jako instrumentu polityki, w drugiej części - problemy poszczególnych pól i obszarów tematycznych. Zapraszamy do zapoznania się z treścią raportu.
Na podstawie MNiSW
KOMENTARZE