Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Największe targi online dla branży spożywczej już za nami
Największe targi online dla branży spożywczej już za nami

Targi WorldFood Poland 2021 już za nami. Tegoroczna edycja była wyjątkowa – pierwszy raz w nowej, wirtualnej formule. Informacje spływające do organizatorów dowodzą, że wydarzenie to okazało się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. W targach udział wzięło 160 wystawców z 22 krajów oraz 2 166 zalogowanych użytkowników reprezentujących głównie handel hurtowy i detaliczny, produkcję spożywczą oraz gastronomię.

 

 

Targi online – alternatywa, na którą czekała branża

Choć światowa pandemia zburzyła dotychczasowy porządek w wielu obszarach naszego funkcjonowania, to nie zamroziła na szczęście jednego: ludzkiej pomysłowości oraz innowacyjności. Dzięki takim inicjatywom, jak targi organizowane w przestrzeni wirtualnej, branża spożywcza może nadal harmonijnie funkcjonować. Przedsiębiorcy mogą nie tylko cały czas nawiązywać nowe kontakty, lecz także wymieniać się doświadczeniami i poglądami na sprawy, którymi na co dzień żyją.

 

Strefa EXPO i networking – wirtualne okno na świat

Organizatorzy przygotowali strefę EXPO, w której umieścili wirtualne stoiska oraz profile wystawców. Strefa ta, oprócz funkcji prezentacji produktów, zapewniła również możliwość działań networkingowych. Za pomocą platformy w ciągu 3 dni wysłane zostały 13 734 wiadomości tekstowe, nawiązano 2 547 połączeń audio oraz 1 836 połączeń audiowizualnych. Spotkania video cieszyły się dużą popularnością i ich sumaryczny czas wyniósł 12 120 minut, co stanowi ponad 200 godzin. – Targi WorldFood Poland 2021 w formacie online zostały profesjonalnie zorganizowane. Platforma działała płynnie, a organizatorzy dokładali starań, żeby uczestnicy odwiedzali stoiska – tak podsumowuje udział w targach jeden z Wystawców, Anthony Chiu z firmy Hedonista, produkującej chińskie oleje chili.

 

Konferencje, debaty i panele dyskusyjne

Wśród prelegentów można było usłyszeć przedstawicieli rządu i instytucji, ekspertów i przedsiębiorców oraz reprezentantów mediów, których wystąpienia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Ponad 1,5 tys. odbiorców wzięło udział w targowych konferencjach, wszystko to w specjalnie dla tego celu stworzonej Strefie Konferencji. Każdy dzień targów podzielony był na bloki tematyczne związane z aktualnymi zagadnieniami oraz wyzwaniami branży spożywczej. Omówione zostały m.in.:

* wpływ pandemii COVID-19 na międzynarodowy handel w obszarze rolno-spożywczym,

* eksport na rynki wschodnie i wszystkie aspekty formalne i praktyczne z nim związane,

* trendy kształtujące przyszłość branży spożywczej, innowacje, superfood i novel food,

* rynek żywności organicznej w Polsce i na świecie,

* suplementy diety i żywność funkcjonalna,

* systemy jakości w produkcji wieprzowiny i jej przetworów,

* polska wódka elementem dziedzictwa i tradycji kultury,

* kompetencje pracownika przyszłości i kierunki zmian w branży HoReCa.

 

Debata inauguracyjna

Targi rozpoczęły się debatą otwierającą z udziałem Grzegorza Pudy, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Minister wraz z zaproszonymi gośćmi: Małgorzatą Gośniowską-Kola (dyrektorem generalnym KOWR), senatorem Jackiem Boguckim, Dariuszem Sapińskim (prezesem zarządu Mlekovita), Jackiem Zarzeckim (prezesem Polskiego Związku Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego) dyskutowali na temat wpływu pandemii COVID-19 na kształt międzynarodowego handlu w obszarze rolno-spożywczym. Wskazali szanse dla polskich eksporterów żywności oraz omówili obecne trendy konsumenckie i sprzedażowe. Wystąpienie Ministra wraz z zaproszonymi gośćmi przyciągnęło rekordową liczbę słuchaczy. 

W targach brały udział także firmy z Mazowsza, a Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik słowem wstępu nawiązał do bogactwa produktów spożywczych wytwarzanych na Mazowszu oraz zachęcił do wzięcia udziału w wirtualnych targach. Partnerami merytorycznymi i współorganizatorami debat i paneli tematycznych były największe i najważniejsze organizacje oraz przedsiębiorstwa branżowe, a także eksperci z wybranych dziedzin, m.in.: Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, Mintel, Euromonitor International, Stowarzyszenie Polska Wódka, Biokurier, Hipoalergiczni, Bezpieczeństwo żywności w praktyce, Fooodtech.ac, Startup Academy, Clever Logistic, Trójkąt Sp. z o.o., Virtus, FoodMeLaw, Stowarzyszenie Forum Dialogu Gospodarczego, Krajowa Rada Suplementów i Odżywek.

 

Nowa rzeczywistość

Pandemia, która ograniczyła możliwości w wielu dziedzinach gospodarki, nie zniechęciła organizatorów targów WorldFood Poland do stworzenia wirtualnej przestrzeni targowej, umożliwiającej potencjalne interakcje targowe w formie online. Organizatorzy targów podjęli się inicjatywy stworzenie alternatywnej formy komunikacji biznesowej dla branży spożywczej w formie wirtualnego wydarzenia, co zostało docenione przez większość uczestników. Platforma będzie jeszcze dostępna dla wszystkich zalogowanych użytkowników do końca miesiąca, tj. 30 kwietnia. Nadal można przeglądać wirtualne stoiska, profile wystawców i ich produkty oraz nawiązywać bezpośrednie kontakty poprzez funkcje czatu. Dostępne są również nagrania z konferencji, które można sobie odtworzyć w dowolnym czasie. Platforma dostępna jest tutaj.

Szczególne podziękowania organizator targów kieruje do wszystkich partnerów: instytucjonalnych, merytorycznych oraz medialnych, którzy aktywnie brali udział w przygotowywaniu oraz promowaniu wydarzenia. – Wyrazy podziękowania należą się także wystawcom za chęć udziału w innowacyjnym rozwiązaniu dla branży spożywczej oraz wszystkim gościom za wzięcie udziału w targach WorldFood Poland Virtual Expo. Czas pandemii spowodował wiele zmian i zmobilizował zarówno nas jako organizatorów, jak i przedsiębiorców do poszukiwania alternatywnych rozwiązań i sposobów na kontakty biznesowe. Mam nadzieję, że wirtualna forma targów przyczyni się do rozwoju firm biorących udział w wydarzeniu online. Mam nadzieję, że kolejna edycja odbędzie się już stacjonarnie, wśród smaków i zapachów z całego świata . Do zobaczenia w następnej edycji WorldFood Poland w dniach 05-07 kwietnia 2022 r. – mówi Agnieszka Szpaderska, dyrektor targów WorldFood Poland.

KOMENTARZE
news

<Marzec 2026>

pnwtśrczptsbnd
23
24
25
26
27
28
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
Newsletter