Targi online – alternatywa, na którą czekała branża
Choć światowa pandemia zburzyła dotychczasowy porządek w wielu obszarach naszego funkcjonowania, to nie zamroziła na szczęście jednego: ludzkiej pomysłowości oraz innowacyjności. Dzięki takim inicjatywom, jak targi organizowane w przestrzeni wirtualnej, branża spożywcza może nadal harmonijnie funkcjonować. Przedsiębiorcy mogą nie tylko cały czas nawiązywać nowe kontakty, lecz także wymieniać się doświadczeniami i poglądami na sprawy, którymi na co dzień żyją.
Strefa EXPO i networking – wirtualne okno na świat
Organizatorzy przygotowali strefę EXPO, w której umieścili wirtualne stoiska oraz profile wystawców. Strefa ta, oprócz funkcji prezentacji produktów, zapewniła również możliwość działań networkingowych. Za pomocą platformy w ciągu 3 dni wysłane zostały 13 734 wiadomości tekstowe, nawiązano 2 547 połączeń audio oraz 1 836 połączeń audiowizualnych. Spotkania video cieszyły się dużą popularnością i ich sumaryczny czas wyniósł 12 120 minut, co stanowi ponad 200 godzin. – Targi WorldFood Poland 2021 w formacie online zostały profesjonalnie zorganizowane. Platforma działała płynnie, a organizatorzy dokładali starań, żeby uczestnicy odwiedzali stoiska – tak podsumowuje udział w targach jeden z Wystawców, Anthony Chiu z firmy Hedonista, produkującej chińskie oleje chili.
Konferencje, debaty i panele dyskusyjne
Wśród prelegentów można było usłyszeć przedstawicieli rządu i instytucji, ekspertów i przedsiębiorców oraz reprezentantów mediów, których wystąpienia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Ponad 1,5 tys. odbiorców wzięło udział w targowych konferencjach, wszystko to w specjalnie dla tego celu stworzonej Strefie Konferencji. Każdy dzień targów podzielony był na bloki tematyczne związane z aktualnymi zagadnieniami oraz wyzwaniami branży spożywczej. Omówione zostały m.in.:
* wpływ pandemii COVID-19 na międzynarodowy handel w obszarze rolno-spożywczym,
* eksport na rynki wschodnie i wszystkie aspekty formalne i praktyczne z nim związane,
* trendy kształtujące przyszłość branży spożywczej, innowacje, superfood i novel food,
* rynek żywności organicznej w Polsce i na świecie,
* suplementy diety i żywność funkcjonalna,
* systemy jakości w produkcji wieprzowiny i jej przetworów,
* polska wódka elementem dziedzictwa i tradycji kultury,
* kompetencje pracownika przyszłości i kierunki zmian w branży HoReCa.
Debata inauguracyjna
Targi rozpoczęły się debatą otwierającą z udziałem Grzegorza Pudy, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Minister wraz z zaproszonymi gośćmi: Małgorzatą Gośniowską-Kola (dyrektorem generalnym KOWR), senatorem Jackiem Boguckim, Dariuszem Sapińskim (prezesem zarządu Mlekovita), Jackiem Zarzeckim (prezesem Polskiego Związku Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego) dyskutowali na temat wpływu pandemii COVID-19 na kształt międzynarodowego handlu w obszarze rolno-spożywczym. Wskazali szanse dla polskich eksporterów żywności oraz omówili obecne trendy konsumenckie i sprzedażowe. Wystąpienie Ministra wraz z zaproszonymi gośćmi przyciągnęło rekordową liczbę słuchaczy.
W targach brały udział także firmy z Mazowsza, a Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik słowem wstępu nawiązał do bogactwa produktów spożywczych wytwarzanych na Mazowszu oraz zachęcił do wzięcia udziału w wirtualnych targach. Partnerami merytorycznymi i współorganizatorami debat i paneli tematycznych były największe i najważniejsze organizacje oraz przedsiębiorstwa branżowe, a także eksperci z wybranych dziedzin, m.in.: Unia Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, Mintel, Euromonitor International, Stowarzyszenie Polska Wódka, Biokurier, Hipoalergiczni, Bezpieczeństwo żywności w praktyce, Fooodtech.ac, Startup Academy, Clever Logistic, Trójkąt Sp. z o.o., Virtus, FoodMeLaw, Stowarzyszenie Forum Dialogu Gospodarczego, Krajowa Rada Suplementów i Odżywek.
Nowa rzeczywistość
Pandemia, która ograniczyła możliwości w wielu dziedzinach gospodarki, nie zniechęciła organizatorów targów WorldFood Poland do stworzenia wirtualnej przestrzeni targowej, umożliwiającej potencjalne interakcje targowe w formie online. Organizatorzy targów podjęli się inicjatywy stworzenie alternatywnej formy komunikacji biznesowej dla branży spożywczej w formie wirtualnego wydarzenia, co zostało docenione przez większość uczestników. Platforma będzie jeszcze dostępna dla wszystkich zalogowanych użytkowników do końca miesiąca, tj. 30 kwietnia. Nadal można przeglądać wirtualne stoiska, profile wystawców i ich produkty oraz nawiązywać bezpośrednie kontakty poprzez funkcje czatu. Dostępne są również nagrania z konferencji, które można sobie odtworzyć w dowolnym czasie. Platforma dostępna jest tutaj.
Szczególne podziękowania organizator targów kieruje do wszystkich partnerów: instytucjonalnych, merytorycznych oraz medialnych, którzy aktywnie brali udział w przygotowywaniu oraz promowaniu wydarzenia. – Wyrazy podziękowania należą się także wystawcom za chęć udziału w innowacyjnym rozwiązaniu dla branży spożywczej oraz wszystkim gościom za wzięcie udziału w targach WorldFood Poland Virtual Expo. Czas pandemii spowodował wiele zmian i zmobilizował zarówno nas jako organizatorów, jak i przedsiębiorców do poszukiwania alternatywnych rozwiązań i sposobów na kontakty biznesowe. Mam nadzieję, że wirtualna forma targów przyczyni się do rozwoju firm biorących udział w wydarzeniu online. Mam nadzieję, że kolejna edycja odbędzie się już stacjonarnie, wśród smaków i zapachów z całego świata . Do zobaczenia w następnej edycji WorldFood Poland w dniach 05-07 kwietnia 2022 r. – mówi Agnieszka Szpaderska, dyrektor targów WorldFood Poland.
KOMENTARZE