Molecure podało pierwszemu pacjentowi OATD-02 – innowacyjny, pierwszy w swojej klasie podwójny inhibitor arginazy, rozwijany w leczeniu nowotworów
Molecure podało pierwszemu pacjentowi OATD-02 – innowacyjny, pierwszy  w swojej klasie podw

Spółka Molecure S.A. – firma biotechnologiczna odkrywająca i rozwijająca leki do etapu klinicznego, która wykorzystuje unikalne na świecie kompetencje w zakresie chemii medycznej i biologii do poszukiwania i opracowywania pierwszych w swojej klasie leków małocząsteczkowych, bezpośrednio modulujących cele białkowe i funkcję RNA w terapii wielu nieuleczalnych chorób – poinformowała 8 marca br. o podaniu OATD-02 pierwszemu pacjentowi w ramach badania klinicznego fazy I jako monoterapii w leczeniu zaawansowanych guzów litych.

Fot. Materiały prasowe

Badanie kliniczne I fazy jest otwartym, wieloośrodkowym badaniem typu „first in human” z rosnącą dawką w celu oceny bezpieczeństwa, tolerancji, aktywności przeciwnowotworowej i ustalenia maksymalnej tolerowanej dawki OATD-02. Badanie jest prowadzone w trzech ośrodkach w Polsce i obejmie maksymalnie 40 pacjentów z wybranymi zaawansowanymi i przerzutowymi guzami litymi, w tym rakiem jelita grubego, rakiem jajnika, rakiem trzustki lub rakiem nerkowokomórkowym.

– Pierwsze podanie OATD-02 pacjentowi to dla naszej firmy historyczny moment. Bardzo cieszymy się z faktu, że już druga odkryta przez nas cząsteczka przeszła do etapu badań klinicznych. Terapie onkologiczne to istotna i wciąż niezaspokojona potrzeba medyczna, dlatego jest dla nas bardzo ważne, że badanie kliniczne OATD-02 już w tak wczesnej fazie będzie przeprowadzone w Polsce z udziałem polskich pacjentów. Jesteśmy dumni, że dzięki pracy naszych naukowców pacjenci w Polsce zyskają dostęp do innowacyjnej terapii, która ma szansę im pomóc – mówi Marcin Szumowski, prezes zarządu i Chief Executive Officer Molecure S.A.

– OATD-02 to pierwszy i jedyny na świecie podwójny inhibitor arginazy rozwijany w leczeniu guzów litych. Ten nowy kandydat na lek został zaprojektowany w celu poprawy wyników leczenia pacjentów onkologicznych, również w zaawansowanym stadium choroby, dzięki aktywacji odpowiedzi immunologicznej w obrębie immunosupresyjnego środowiska guza. Z niecierpliwością czekamy na wstępne dane z fazy „first in human”, które możemy otrzymać nawet pod koniec 2023 r. – dodaje dr Samson Fung, Chief Medical Officer Molecure S.A.