GPW Innovation Day to pierwsze tego rodzaju wydarzenie na polskim rynku kapitałowym. W trakcie konferencji innowacyjne spółki przeprowadziły prezentacje zarówno dla instytucji finansowych, jak również inwestorów indywidualnych. Organizatorem konferencji była GPW, a partnerami: Vestor Dom Maklerski, agencja relacji inwestorskich InnerValue oraz firma doradcza Closir.
Na GPW Innovation Day zaprezentowały się spółki z sektorów:
- gier: Playway, Cherrypick Games, Aidem Media/Boombit, Bloober Team i ECC Games,
- ochrony zdrowia: Selvita, Scope Fluidics, GLG Pharma, NanoGroup i InventionMED, Pharmena,
- technologii: Brand 24, PiLab, R22, MZN Property i XTPL.
Sala Notowań zamieniła się w miejsce spotkań spółek z inwestorami instytucjonalnymi, a inwestorzy indywidualni mogli uczestniczyć w prezentacjach spółek w innych, wyznaczonych salach w budynku giełdy. Dzięki temu spółki mogły efektywnie wykorzystać ten dzień i porozmawiać z przedstawicielami instytucji, a jednocześnie także z osobami zainteresowanymi inwestowaniem.
– Duże zainteresowanie spotkaniami z innowacyjnymi spółkami pokazuje, że GPW Innovation Day był bardzo potrzebną inicjatywą. W przypadku branży technologicznej dobra komunikacja i edukacja inwestorów są szczególnie ważne. Poprzez takie spotkania spółki budują swoją wiarygodność i dobre relacje z inwestorami. Z drugiej strony dla inwestorów to świetna okazja, by zainteresować się polskimi innowacjami, spółkami, które prowadzą skalowalny biznes, a wiele z nich jest już bardzo dobrze znanych za granicą – powiedział Dariusz Mejszutowicz, wicedyrektor Działu Rozwoju Biznesu i Rynków.
– Wydarzenie spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem analityków i zarządzających. W jednym miejscu, jednego dnia odbyło się blisko 100 spotkań w bardzo wygodnej dla wszystkich formule. Dział analiz technologicznych Vestor DM przygotował także specjalny raport poświęcony spółkom uczestniczącym w GPW Innovation Day – zaznaczył Jarosław Palejko, dyrektor Departamentu Oferowania i Doradztwa Korporacyjnego Vestor DM.
– W konferencji wzięli też udział inwestorzy zagraniczni, którzy specjalnie z jego okazji przyjechali do Warszawy. Dla nich to również była cenna inicjatywa, a dla emitentów notowanych na warszawskim parkiecie dowód, że spółki z innowacyjnym modelem biznesowym prowadząc otwartą politykę informacyjną, mogą pozyskać do swoich akcjonariatów instytucje zagraniczne – podkreślił Michael Chojnacki, współzałożyciel i CEO Closir.
– W konferencji wzięła udział duża grupa inwestorów indywidualnych, dla których GPW Innovation Day był cenną okazją do tego, żeby bezpośrednio spotkać się z zarządami spółek giełdowych lub tych, które na giełdę dopiero zmierzają. Na pewno cieszy też to, że GPW Innovation Day odwiedziło wielu przedstawicieli mediów, a także giełdowi blogerzy. Wydarzenie zdobyło ogromne zainteresowanie w mediach społecznościowych i wydaje się, że dobrze zapisało się w świadomości społeczności związanej z inwestowaniem – powiedział Piotr Książek, dyrektor zarządzający agencji InnerValue.
Całodzienna konferencja odbyła się w budynku giełdy przy ul. Książęcej 4 w Warszawie.
KOMENTARZE