Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Czy białka z owadów wyżywią świat?

Choć to ambitne plany i mocne deklaracje, paryska firma Ynsect, która jest producentem białka owadziego i naturalnych nawozów dla owadów, wierzy w podwójną misję wyżywienia świata i ochrony zmniejszających się zasobów klimatycznych. Wizja ta posuwa się o krok do przodu, dzięki aprobacie Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Żywności (EFSA) i danym, które wspierają zmianę nastawienia konsumentów do diety zawierającej insekty.

 

 

Według Antoine'a Huberta, dyrektora generalnego Ynsect, zatwierdzenie przez EFSA mącznika do spożycia przez ludzi pozwoli jego firmie na istotne postępy, które zmierzają do stworzenia swojej linii produktów opartych na owadach, jak również współpracy z producentami żywności z trzeciej ręki. – Nasza firma narodziła się z pasji do realnego pomagania w rozwiązywaniu problemu zmian klimatycznych. Białko owadów, które można łatwo włączyć jako proszek do całej gamy produktów, jest zdrowsze niż białko roślinne i bardziej przyjazne dla środowiska niż tradycyjne białka zwierzęce. Jesteśmy podekscytowani faktem, że zatwierdzenie przez EFSA jest zgodne z wymaganiami konsumentów, którzy stają się coraz bardziej świadomi lepszych wyborów zarówno dla nich, jak i dla środowiska – powiedział Hubert w niedawnym wywiadzie dla The Spoon. Zbieżne z zielonym światłem EFSA wyniki z niezależnej firmy badawczej przyniosły dalsze uwiarygodnienie działań Ynsect. OnePoll, brytyjska firma zajmująca się badaniem rynku, przeprowadziła ankietę wśród konsumentów, aby zmierzyć gotowość uczestników do spożywania owadów jako alternatywnego źródła białka. Początkowo tylko 59% było otwartych na ten pomysł, ale po poznaniu korzyści płynących z konsumpcji owadów ponad 70% odpowiedziało pozytywnie. Przeszło połowa wegan i wegetarian zareagowała optymistycznie po wyjaśnieniu korzyści.

Mączniki to forma larwalna mącznika i chrząszcza Buffalo (owada, który jest bogaty w białko i tłuszcz). Mącznik jako robak był częścią diety w Azji Południowo-Wschodniej i może się rozmnażać w sposób płodny. Ynsect wykorzystuje techniki rolnictwa pionowego, w celu hodowli tych owadów i wdraża produkcję bez chemii, aby przekształcić je w szereg wyrobów, w tym nawozy i karmę dla zwierząt domowych. Niedawno firma rozszerzyła swoją działalność poprzez przejęcie Protifarm, holenderskiego producenta mączników, a następnie włączenie do swojego portfolio Jord Producers z Nebraski, początkującej farmy mączników. Produktem konsumenckim firmy Ynsect jest AdalbaPro, minimalnie przetworzona linia składników, oferująca rozwiązania zastępujące mięso i wzbogacające w białko. Dzięki współpracy z europejskimi partnerami, produkty AdalbaPro znajdują się już w kilku wypiekach, odżywkach dla sportowców, makaronach i alternatywach mięsnych. AdalbaPro zawiera wszystkie niezbędne aminokwasy, witaminy i minerały jako wysokiej jakości białko zwierzęce.

Hubert, wypowiadając się o początkach założenia swojej firmy, podkreślał, że nie tylko wykazała ona organiczny wzrost, ewoluując od firmy wytwarzającej nawozy/akwakultury do karmy dla zwierząt domowych, a następnie do produktu dla ludzi, ale jej podejście pozwoliło również przezwyciężyć problem, z którym borykają się inne firmy produkujące alternatywne białka – budowania infrastruktury. Firma starannie przeprowadziła swój plan przetwarzania uprawy mącznika, co pozwoli jej zachować elastyczność w Europie i, po zatwierdzeniu przez rząd, w USA. Do tej pory Ynsect zebrał ponad 400 mln dol. od takich firm, jak: OurCrowd, SuperNova Invest i Caisse d'Epargne. Zdobył również uwagę prawdziwego Iron Mana, Roberta Downey'a Jr., aktora i inwestora, który niedawno promował produkt Ynsect w programie Steve'a Colberta.

Źródła

http://www.ynsect.com/en/ynsect-ready-to-ramp-up-lesser-mealworm-production-across-europe-thanks-to-efsa-positive-assessment-for-human-consumption/

Fot. https://unsplash.com/photos/fYENvMqIuCQ

KOMENTARZE
news

<Wrzesień 2024>

pnwtśrczptsbnd
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
Newsletter