Pożywka do hodowli komórek, tkanek i narządów płazów w warunkach in vitro

Główny telefon: +48 12 664 42 00

Główny email: cittru@uj.edu.pl

Strona www: www.cittru.uj.edu.pl

Wyślij zapytanie ofertowe
Pożywka do hodowli komórek, tkanek i narządów płazów  w warunkach in vitro

Pożywka do hodowli komórek, tkanek i narządów płazów w warunkach in vitro

Obecnie w badaniach i eksperymentach, w czasie których prowadzone są hodowle komórek i tkanek płazów, wykorzystywane są odpowiednio rozcieńczone mieszaniny pożywek opracowanych dla ssaków. Niestety niektóre składniki takich pożywek pomimo odpowiedniego rozcieńczenia mogą mieć toksyczny efekt na komórki płazie. Z drugiej strony po rozcieńczeniu pożywekprzeznaczonych pierwotnie do hodowli tkanek i komórek ssaków, celem dostosowania do hodowli komórek płazów, obniżone zostaje stężenie wszystkich substancji, co sprawia, iż niektóre z nich przestają działać. Wskazuje to w sposób jednoznaczny, że samo rozcieńczenie pożywki opracowanej dla prowadzenia hodowli komórek ssaczych nie jest wystarczające, aby zapewnić dobre warunki dla hodowli komórek, tkanek i narządów płazów. Dlatego też opracowanie pożywki, której skład pod względem substancji aktywnych i ich stężeń byłby dopracowany do hodowli komórek płazich, jest pożądane.

Przedmiotem oferty jest specjalistyczna pożywka do hodowli komórek, tkanek i narządów płazów w warunkach in vitro. Dzięki unikatowemu składowi substancji aktywnych i dopracowaniu ich stężeń do wymogów komórek płazich, zastosowanie pożywki umożliwia długoterminową hodowlę jak również uzyskanie wysokiego stopnia proliferacji komórek i obniżenie ich śmiertelności.

Oferowane rozwiązanie jest przedmiotem zgłoszenia patentowego. Prace nad dalszym rozwojem technologii prowadzone są na Wydziale Biologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Centrum Transferu Technologii CITTRU poszukuje podmiotów zainteresowanych współpracą przy dalszym rozwoju i komercjalizacji wynalazku, w tym jednostek chętnych do włączenia się w proces badawczo-wdrożeniowy mający na celu przeskalowania technologii do warunków przemysłowych.

Szczegółowej informacji w sprawie udzieli:

dr Renata Bartoszewicz                         tel.: +48 12 664 42 08 kom.: 515 4935 18

Broker CITTRU                                      e-mail: renata.bartoszewicz@uj.edu.pl

Centrum Transferu Technologii CITTRU

Uniwersytet Jagielloński

www.cittru.uj.edu.pl

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In vitro culture medium for cells, tissues, and organs of amphibians

Currently, in research and experiments, during which amphibian cell and tissue cultures are carried out, appropriately diluted media mixtures developed for mammals are used. Unfortunately, some components of such media, despite adequate dilution, may have a toxic effect on amphibian cells. On the other hand, after diluting the media originally intended for mammalian cell and tissue culture, in order to adapt them to amphibian cell culture, the concentrations of all substances are reduced, which means that some of them stop working. This clearly indicates that the dilution of the medium developed for the culture of mammalian cells is not sufficient to ensure good conditions for culturing the cells, tissues, and organs of amphibians. Therefore, the development of a medium, the composition of which in terms of active substances and their concentrations would be formulated for the culture of amphibian cells, is desirable.

The subject of the offer is a specialized medium for the in vitro culture of cells, tissues, and organs of amphibians. Thanks to the unique composition of active substances and refined their concentrations to the requirements of amphibian cells, the use of medium enables long-term culture as well as a high level of cell proliferation and reduction of cell mortality.

The offered culture medium is the subject of a patent application. Further research on technology development is carried out at the Faculty of Biology of the Jagiellonian University.

Technology Transfer Center CITTRU is looking for entities interested in cooperation in the further development and commercialization of the invention, in particular, those willing to join to research and development process aimed at rescaling the system to industrial.

For detailed information please contact with:

Bartoszewicz, Ph.D.                           Phone: +48 12 664 42 08, 515 493 518

Technology Transfer Officer               email: renata.bartoszewicz@uj.edu.pl

CITTRU, Jagiellonian University