Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Sygnis wygrywa przetarg na dostawę mikroskopu o wartości prawie 6 mln zł
Sygnis wygrywa przetarg na dostawę mikroskopu o wartości  prawie 6 mln zł

Notowana na NewConnect deeptechowa spółka prowadząca projekty R&D w zakresie technologii hardware’owych wygrała przetarg na dostawę mikroskopu elektronowego typu LEEM dla Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, za kwotę 5,9 mln zł. Wygrany przetarg jest kolejnym elementem realizacji strategii rozwoju spółki na lata 2022-2027.

Fot. Andrzej Burgs, prezes zarządu Sygnis S.A.

 

Mikroskop LEEM jest wyjątkowym sprzętem badawczym, umożliwiającym rozszerzenie prac badawczych nad nowymi materiałami. Zgodnie ze złożoną ofertą, dostawa, montaż i uruchomienie LEEM potrwa kilkanaście miesięcy, a całość oferty została podzielona na etapy milowe. – Wdrożenie dla Uniwersytetu Jagiellońskiego innowacyjnego mikroskopu LEEM będzie kolejną tak dużą realizacją dla czołowej polskiej uczelni. Jako spółka wywodząca się ze środowiska naukowego rozumiemy specyfikę pracy naukowców, co w połączeniu ze spersonalizowanym charakterem naszych wdrożeń pozwala nam skutecznie konkurować w tak dużych i prestiżowych przetargach. Warto bowiem zaznaczyć, że wartość przetargu wynosi 5,9 mln zł, co stanowi niemal połowę naszego zeszłorocznego przychodu – komentuje Andrzej Burgs, prezes zarządu Sygnis S.A.

Spółka odnotowała w I kwartale 2022 r. 12,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o prawie 12% w porównaniu ze sprzedażą wygenerowaną przez Sygnis New Technologies Sp. z o.o. oraz MODE S.A. w całym ubiegłym roku. Zysk netto wyniósł 3,4 mln zł i był o 213% wyższy od całego 2021 r. Na rekordowe wyniki spółki wpłynęły przede wszystkim realizacja dostaw drukarek 3D w ramach programu Laboratoria Przyszłości, a także rekordowe dostawy urządzeń wysokich technologii. Spółka zamierza kontynuować dalszą realizację strategii rozwoju w celu podtrzymania pozytywnych dynamik wzrostu. – W naszej działalności nie ograniczamy się jedynie do Polski. Niedawno wygraliśmy przetarg na dostawę i wdrożenie mikroskopu holotomograficznego dla podmiotu w Bułgarii na kwotę 87 tys. CHF. Wyjście na rynki regionu CEE jest jednym z elementów naszej strategii rozwoju na najbliższe lata. Mogę zapewnić, że w tym roku osiągniemy jeszcze wiele kamieni milowych na drodze do jej realizacji – dodaje wiceprezes Grzegorz Kaszyński.

W marcu br. zarząd Sygnis przyjął nową strategię rozwoju na lata 2022-2027, która zakłada wzrost spółki w następujących czterech obszarach: wprowadzenie produktów własnych do sprzedaży, rozwój dystrybucyjny, sprzedaż usług badawczo-rozwojowych, wzorniczych oraz pozostałych usług. Ważnym elementem strategii jest również ekspansja zagraniczna. Spółka chce zwiększyć sprzedaż poza granicami Polski. Szczególnie ważnymi rynkami dla Sygnis są kraje Europy Zachodniej, Europy Centralnej i Południowej oraz Stany Zjednoczone. Aby osiągnąć zamierzony cel, firma oprócz lokacji środków w obszarze kompetencji technologicznych zamierza też dokonać inwestycji rozbudowujących dział handlowy oraz zasięg działania w zakresie sprzedaży.

KOMENTARZE
news

<Marzec 2024>

pnwtśrczptsbnd
26
27
28
29
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Newsletter