Spółka zależna Inno-Gene podpisuje porozumienie z Politechniką Poznańską ws. realizacji wspólnych projektów badawczo-rozwojowych
Centrum Badań DNA, spółka zależna Inno-Gene S.A. – notowanej na rynku NewConnect grupy spółek działających w obszarach genomiki, diagnostyki genetycznej oraz bioinformatyki – poinformowała o podpisaniu porozumienia z Instytutem Informatyki Politechniki Poznańskiej. Na jego mocy będą wspólnie realizować szereg projektów badawczo-rozwojowych z obszarów bioinformatyki i genomiki.

Centrum Badań DNA wraz z inżynierami z Politechniki Poznańskiej będą wspólnie rozwijać narzędzia bioinformatyczne i genomiczne, które posłużą do analizowania, przetwarzania, składowania i interpretacji danych genetycznych. Porozumienie będzie realizowane w ramach wspólnych projektów badawczo-rozwojowych i naukowych, a także realizacji prac inżynierskich lub zleceń komercyjnych na rzecz CB DNA.

– Biorąc pod uwagę potencjał genomiki oraz dynamiczny rozwój branży bioinformatycznej – to dla nas świetna wiadomość. Już od kilku lat prowadzimy wspólne działania z kadrą naukową oraz studentami Politechniki Poznańskiej. Podpisanie porozumienia jeszcze bardziej zacieśni tę współpracę. Liczymy, że w wyniku wspólnych prac stworzymy nowe rozwiązania bioinformatyczne, które przyniosą nam obopólną korzyść – komentuje Jacek Wojciechowicz, Prezez Zarządu Centrum Badań DNA oraz Prezes Zarządu Inno-Gene S.A. – Jeden z naszych wspólnych projektów trafił do NCBiR i obecnie czekamy na decyzję ws. potencjalnego dofinansowania. Na tym etapie nie mogę jednak zdradzić czego dotyczy ten projekt – dodaje Prezes Wojciechowicz.

Inno-Gene oczekuje także rozstrzygnięcia przetargu na stworzenie Genomicznej Mapy Polski – Centrum Badań DNA wspólnie z Instytutem Chemii Bioorganicznej PAN oraz Politechniką Poznańską stworzyli konsorcjum European Centre for Bioinformatics and Genomics (ECBIG), które otrzymało dofinansowanie na realizację projektu o wartości blisko 105 mln zł. Kwota dofinansowania ma wynieść ok. 68 mln zł. Ofertę w przetargu złożyła spółka zależna Inno-Gene – Central Europe Genomics Center.

– Wybrany wykonawca zobowiązany będzie do wykonania 5 tys. sekwencjonowań całogenomowych mieszkańców Polski oraz utworzenia na ich podstawie kilku innowacyjnych na skalę światową narzędzi bioinformatycznych. Wygrana w tym przetargu otworzyłaby zupełnie nowy rozdział w historii naszej grupy – mówi Jacek Wojciechowicz.