Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
InventionMed wypromuje TutorDerm na rynkach zagranicznych w ramach programu „Go To Brand”
InventionMed wypromuje TutorDerm na rynkach zagranicznych w ramach programu „Go To Brand”

InventionMed – technologiczna spółka z branży medycznej, zmierzająca na główny rynek GPW, dostała dotację w kwocie 253 tys. zł w ramach programu „Go To Brand” Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Udział w projekcie umożliwi promocję flagowego produktu spółki – symulatora medycznego TutorDerm na rynkach zagranicznych – m.in. w USA, Szwecji czy Zjednoczonych Emiratach Arabskich, a docelowo wzrost wolumenu sprzedaży eksportowej firmy.

 

 

– Cieszymy się, że mogliśmy znaleźć się w gronie innowacyjnych firm z branży medycznej, które mają szansę zyskać międzynarodowy rozgłos. Pozyskane środki 253 tys. zł na promocję urządzenia TutorDerm to dla nas ogromna szansa na budowanie rozpoznawalności na rynkach zagranicznych, a co za tym idzie – zwiększenie skali działalności InventionMed. Liczymy, że nasze urządzenie już niedługo zrewolucjonizuje rynek szkoleniowy w medycynie estetycznej na świecie – mówi Tomasz Kierul, Prezes Zarządu InventionMed S.A.

Symulator medyczny TutorDerm to innowacyjny projekt wykorzystujący technologię wirtualnej rzeczywistości (VR), a także podwójnej imersji. Urządzenie pozwala na odwzorowanie procedur i działań, jakie należy wykonać przed, w trakcie i po zabiegu dermatologicznym. Rozwiązanie stworzone przez zespół InventionMed ma służyć edukacji przyszłych lekarzy dermatologów i specjalistów medycyny estetycznej. Projekt jest ciągle udoskonalany, prowadzone są również programy pilotażowe. W sierpniu 2019 r. spółka pozyskała dofinansowanie w kwocie 3,5 mln zł z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na rozwój urządzenia.

Udział w Programie Operacyjnym Inteligentny Rozwój – poddziałanie „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych Go To Brand” umożliwi zaprezentowanie urządzenia podczas wydarzeń dedykowanych branży medycznej w Stanach Zjednoczonych, Chinach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Izraelu, Szwecji, Francji oraz Kolumbii.

– Wybór miejsc, w których chcemy zaprezentować urządzenie TutorDerm poparty jest dogłębną analizą rynku urządzeń medycznych w tych krajach. Zebrane dane potwierdzają potencjał sprzedażowy zaplanowanych przez nas działań – przewidujemy, że przyniosą wymierne korzyści dla InventionMed i będą kolejnym krokiem milowym w rozwoju firmy – dodaje Tomasz Kierul.

Największym rynkiem urządzeń medycznych na świecie są Stany Zjednoczone – wielkość rynkowa wynosi około 156 mld USD. W 2017 r. stanowiła ok. 40% światowego rynku urządzeń medycznych. Wydatki na badania i rozwój nadal stanowią wysoki odsetek wydatków na urządzenia medyczne, średnio 7% przychodów.

Duży potencjał rynkowy stanowią także Zjednoczone Emiraty Arabskie. W ostatnich latach rząd tego kraju za najwyższy priorytet uznał stworzenie infrastruktury opieki zdrowotnej na najwyższym, światowym poziomie. Wydatki na ochronę zdrowia w tym kraju osiągnęły wartość 16 mld USD w 2016 r. W 2017 r. według Business Monitor International (BMI) wzrosły o ponad 5% do 17 mld USD. Przewiduje się, że do 2021 r. wzrosną one do 21,3 mld USD, co oznacza roczną stopę wzrostu (CAGR) na poziomie 5,7%. Oczekuje się, że całkowite wydatki na opiekę zdrowotną będą stanowiły 4,6% PKB kraju do 2026 r. (4,2% w 2016 r.). Izrael wydaje 7,5% swojego PKB na publiczny system opieki zdrowotnej, zapewniając powszechną opiekę zdrowotną całej populacji.

TutorDerm to flagowy, lecz nie jedyny projekt nad którym pracuje spółka. InventionMed rozwija także wirtualną strzykawkę. W planach jest również budowa Centrum Innowacyjnych Symulacji Medycznych VR i AR w Bydgoszczy – projekt uzyskał dofinansowanie w kwocie 16 mln zł z Ministerstwa Rozwoju. W najbliższym czasie InventionMed planuje również zmianę rynku notowań z NewConnect na rynek główny GPW. W kwietniu spółka złożyła prospekt emisyjny do KNF.

KOMENTARZE
Newsletter