Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
haloDoctor – nowa usługa telemedyczna łączy pacjenta z lekarzem
haloDoctor – nowa usługa telemedyczna łączy pacjenta z lekarzem

W połowie marca ruszyła kompleksowa platforma nowoczesnych usług telemedycznych „haloDoctor”. To pionierskie rozwiązanie, które łączy online pacjentów oraz lekarzy i specjalistów. Internetowy serwis haloDoctor umożliwia osobom poszukującym pomocy medycznej i konsultacji online dotarcie bezpośrednio do lekarza specjalisty – bez oczekiwania, bez kolejek, bez konieczności przesiadywania w poczekalni. Wspólne dzieło Medfile® S.A. i jednostki naukowej BioStat® wyznacza zupełnie nową jakość na rynku e-Zdrowia. Tym samym cyfryzacja polskiej służby zdrowia wkracza w nowy etap.

 

– Stworzyliśmy platformę, która wprowadza zdalną medycynę ze sfery planów i strategii do codziennej praktyki lekarzy. haloDoctor zamyka cały proces e-konsultacji w jednej wielomodułowej aplikacji Medfile.pl. Nie ma przesady w przekonaniu, że uruchomienie platform telemedycznych rozpoczyna nową epokę w medycynie, w relacjach pacjenta z lekarzem. Zmieni się bowiem tak wiele, że w tej chwili nawet trudno wymienić czy choćby opisać wszystkie konsekwencje – twierdzi Rafał Piszczek, CEO Medfile.pl.

Kamieniem milowym w upowszechnianiu telemedycyny w Polsce stały się e-Recepty. Ich wprowadzenie znacząco upraszcza procedurę wystawiania recept, a przede wszystkim stanowi udogodnienie dla pacjentów, którzy mogą uzyskać potrzebne leki bez konieczności umawiania się na wizytę w gabinecie lekarza. Pacjent od stycznia receptę może otrzymać mailem lub SMS w postaci Kodu. Medfile® poszedł nawet krok dalej – lekarz korzystający z Medfile® może wystawić i przesłać pacjentowi e-Receptę nawet jeśli pacjent nie posiada Internetowego Konta Pacjenta.

– W haloDoctor.pl wypracowaliśmy idealne rozwiązanie dla lekarzy i pacjentów, w którym z poziomu jednej aplikacji można zarządzać grafikiem wizyt, dokumentacją medyczną pacjentów, rezerwować telekonsultację, wystawić pacjentowi e-Receptę – tłumaczy dr inż. Ewa Tkocz-Piszczek, wiceprezes Centrum Badawczo Rozwojowego BioStat®. – Wierzę, że to rozwiązanie znacząco ułatwi kontakty lekarzy i pacjentów.

W celu minimalizacji ryzyka transmisji infekcji COViD-19 poprzez ograniczanie osobistych kontaktów z pacjentami Centrala NFZ przypomniała 15 marca 2020 roku świadczeniodawcom Podstawowej Opieki Zdrowotnej (POZ) o możliwości udzielania świadczeń w postaci teleporad w zakresach lekarza POZ, pielęgniarki POZ i położnej POZ. W ramach teleporady można też wystawić np. e-Receptę, zlecenie elektroniczne na wyroby medyczne, przekazując pacjentowi numer, którym posłuży się podczas jego realizacji. Jednocześnie Centrala NFZ wskazuje, że teleporady mogą być udzielane, sprawozdawane lub rozliczane wyłącznie w sytuacji, gdy zakres niezbędnych czynności do zrealizowania na rzecz pacjenta nie wymaga osobistej obecności personelu medycznego. [źródło: NFZ]

Platforma haloDoctor udostępniona jest dla pacjentów na stronie internetowej haloDoctor. Platforma haloDoctor powstała na bazie doświadczeń znakomicie rozwijającej się na polskim rynku e-Zdrowia platformy Medfile®. O ile Medfile® oferuje przede wszystkim oprogramowanie gabinetowe dla lekarzy, o tyle program Poradnia Telemedyczna oferowany gabinetom powstał z myślą o pacjentach. Medfile® automatyzuje i przyspiesza obsługę – począwszy od rejestracji, aż po wystawianie e-Recept. Poradnia Telemedyczna pozwala poradniom na szybką konfigurację e-Wizyt, ułatwia kontakt z lekarzem specjalistą i umożliwia uzyskanie kompleksowej konsultacji – tyle, że na odległość, za pomocą komputera lub smartfona. Platforma ta została opracowana w Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat®.

Na internetowej stronie haloDoctor pacjent uzyska pomoc równorzędną z osobistą poradą w gabinecie specjalistycznym w zakresie usług, które kwalifikują się do porady telemedycznej. Pacjent po prostu wskazuje dolegliwości, albo wyszukuje lekarza, z którego pomocy chciałby skorzystać. Zdalnych porad udzielają lekarze, którzy prowadzą własne gabinety, albo pracują w poradniach. Platforma przekazuje informacje o tym, który lekarz i w jaki sposób jest dostępny w porze najbardziej odpowiadającej pacjentowi. Zgłaszający się po poradę ma z kolei możliwość zarezerwowania e-Wizyty, przekazania dokumentacji w formie elektronicznej, uzyskania porady i e-Recepty, a także wygodnej opłaty za usługę (zwykle tańszą niż wizyta w gabinecie). Pacjent i lekarz mogą również swobodnie zdecydować o tym, czy telekonsultacja odbędzie się w formie wideoczatu, czatu tekstowego czy rozmowy telefonicznej. Zarówno przebieg konsultacji, jak i dokumentacja mogę być automatycznie archiwizowane. Podczas kolejnych konsultacji można z tych danych wygodnie i szybko korzystać, bez ponoszenia niepotrzebnych dodatkowych kosztów czy obawy, że dokumentacja będzie niepełna bądź zostanie utracona.

W fazie testowej Medfile® umożliwił korzystanie z platformy haloDoctor kilkudziesięciu lekarzom o różnych specjalnościach. Już te pierwsze doświadczenia – obejmujące komunikację z pacjentem, przekazywanie i gromadzenie danych, czasochłonność porady oraz możliwość dotarcia z pomocą niemal natychmiast i o dowolnej porze – zachęcają do dalszych prac rozwojowych platformy haloDoctor.

– Opracowanie kompletnego systemu, wraz z testowaniem i implementacją, to ponad pół roku pracy w sumie kilkunastu osób w trzech zespołach – wyjaśnia Szymon Błąkała członek rady nadzorczej Medfile S.A. i lider sekcji R&D w Centrum Badawczo-Rozwojowym BioStat®.  Celem naszych działań było maksymalne uproszczenie i przejrzystość platformy, zarówno dla pacjenta, jak i lekarza. Dążymy do tego, aby osoba potrzebująca zdalnej porady medycznej miała możliwość jak najszybszego kontaktu z lekarzem specjalistą, w sposób nie tylko wygodny i bezpieczny, ale również gwarantujący wysoką jakość takiej e-Wizyty.

KOMENTARZE
news

<Luty 2020>

pnwtśrczptsbnd
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
1
Newsletter