Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Co zrobić, żeby start-up odniósł sukces na rynku? Okiem eksperta Adama Iwana
Co zrobić, żeby start-up odniósł sukces na rynku? Okiem eksperta Adama Iwana

Zgodnie z raportem „Polskie startupy 2023” opublikowanym przez Startup Poland niewielki odsetek start-upów to firmy, które przetrwały na rynku przez dłuższy czas. Powyżej 10 lat funkcjonuje zaledwie 3% firm. Co zrobić, żeby start-up odniósł sukces na rynku? – o tym szerzej opowiedział Adam Iwan, prezes Akces NCBR.

 

 

 

Co sprawia, że start-up odnosi sukcesy na rynku? Wielu młodych przedsiębiorców często zadaje sobie takie pytanie. Co zrobić? Gdzie zainwestować? Do kogo zgłosić się o wsparcie? Z pomocą przychodzi Akces NCBR – krajowy akcelerator, którego celem jest nie tylko wsparcie komercjalizacji innowacji powstałych na polskim rynku, ale również edukacja młodych przedsiębiorców. – By start-up miał szansę na osiągnięcie sukcesu, musi wpierw spełnić kilka ważnych elementów. Przede wszystkim bardzo istotne jest to, by miał unikalny pomysł. To właśnie oryginalność i innowacyjność stanowią fundamenty sukcesu. Ponadto bardzo ważnym elementem jest elastyczność i adaptacja – we współczesnym środowisku należy stale dostosowywać się do zmian rynkowych, reagować na nie i modyfikować swoją strategię rozwoju i sprzedaży. Bardzo ważne jest również zwrócenie uwagi na kwestie związane z finansami. Tylko starannie zarządzane finanse oraz zdolność do pozyskiwania funduszy pozwalają na rozwój i przetrwanie w trudnych czasach – radzi Adam Iwan

Nie należy również zapominać o dobraniu odpowiedniego zespołu ekspertów. Tworząc swój biznes, warto przemyśleć to, jak będzie wyglądał nasz zespół. Odpowiedni dobór osób i ich kompetencji oraz różnorodności to zawsze duże wyzwanie. Ponadto uwagę należy zwrócić także na skuteczny marketing. Dobra strategii marketingowa to podstawa. Bez niej nawet najlepszy produkt może pozostać niezauważony. A co jest najważniejsze? – Jasna wizja i misja, które nadają kierunek i inspirują zarówno zespół, jak i klientów. Wszystkie powyższe działania są składowymi komercjalizacji pomysłu. Właściwe zaplanowanie i rzeczywista sprzedaż pozwalają na pozyskiwanie partnerów w kolejnych rundach finansowania i finalny sukces – podkreśla Adam Iwan. Pamiętać należy również, że sukces rzadko kiedy jest natychmiastowy. Tylko determinacja i ciężka praca sprawiają, że jest to możliwe!

Autorka: Martyna Wojenka, specjalistka ds. marketingu i komunikacji Akces NCBR Sp. z o.o.

Źródła

Fot. Akces NCBR

KOMENTARZE
Newsletter