Poprzednie edycje Challenge Labs przyniosły rozwiązania dla wyzwań z następujących obszarów: alternatywne źródła białka, personalizacja żywności, zrównoważone rolnictwo, zrównoważona akwakultura, gospodarka obiegu zamkniętego oraz cyfrowa identyfikowalność. Zespoły pracowały nad problemami, z jakimi mierzy się biznes działający w sektorze rolno-spożywczym i przygotowywały prototypy produktów, które finalnie przedstawiły w formie prezentacji inwestorskich. Swoje rozwiązania uczestnicy konsultowali z branżowymi ekspertami z firm takich jak: MOWI, Bakalland, Danone, Maspex, Żabka, ProVeg, Döhler, którzy pomogli stworzyć produkty odpowiadające na realne potrzeby biznesowe branży. Dzięki wykorzystaniu metod projektowania innowacji (Human-centered Design, Service Design i Design Thinking), które skupiają się bezpośrednio na konsumencie, opracowane koncepcje były gotowe do etapu komercjalizacji. Innowacyjne rozwiązania z poprzednich edycji Challenge Labs to m.in.: suszone przekąski z łososia, wielofunkcyjny mix warzywno-bakaliowy, wrap konopny z roślinną pastą i warzywami, kanapka proteinowa, roślinny zamiennik dla jogurtów oraz pudełko przedłużające przydatność żywności. Warto podkreślić, że część z nich jest dalej rozwijana i niebawem może pojawić się na półkach.
Co wyróżnia to wydarzenie?
Challenge Labs to projekt, którego celem jest połączenie specjalistów z różnych obszarów w zespoły, które opracują produkty żywnościowe i rozwiązania przyszłości w sektorze rolno-spożywczym. Uczestnicy wydarzenia wspierani są przez mentorów, czyli branżowych ekspertów oraz specjalistów w zakresie rozwoju biznesu. Ta perspektywa konfrontowana jest z potrzebami konsumentów, dzięki czemu powstające koncepcje wyróżniają się swoją kompletnością i szczegółowością w zakresie wykonanej analizy biznesowej. W efekcie zarówno zespoły uczestników, jak i organizacje biznesowe korzystają z udziału w Challenge Labs, niejednokrotnie łącząc siły po wydarzeniu i wspólnie wdrażając opracowane rozwiązania.
Kto może wziąć udział w foodhatonie?
Do udziału w Challenge Labs 2022 zaproszeni są specjaliści, eksperci, naukowcy, doktoranci, branżowi profesjonaliści, osoby z wiedzą i co najmniej 2-letnim doświadczaniem z takich obszarów jak: technologia żywności, biotechnologia, rolnictwo, informatyka, nauki społeczne, marketing oraz kierunki biznesowe. W tym roku wybranych zostanie 30 osób, które w liczących ok. 5 osób zespołach zmierzą się z wyzwaniami sektora rolno-spożywczego.
Dlaczego warto dołączyć do Challenge Labs?
Challenge Labs to wydarzenie, dzięki któremu uczestnicy mogą mieć wpływ na kierunek rozwoju innowacji na rynku, jak również wewnątrz swojej organizacji. Biorąc udział w maratonie zespoły:
* doświadczają procesu projektowania innowacji i poznają go od A do Z,
* stosują profesjonalne metody i narzędzia, z których korzystają światowi innowatorzy,
* otrzymują certyfikat potwierdzający umiejętności stosowania metody Design Thinking,
* poznają trendy i przewidywania ekspertów branżowych w kontekście przyszłości rozwoju produktów i technologii w sektorze spożywczo-rolnym,
* konsultują swoje pomysły z ekspertami, którzy na co dzień tworzą podstawę branży agrifood,
* biorą udział w konkursie, którego nagrodą główną jest czek na 2 tys. euro.
Jak wziąć udział w Challenge Labs 2022?
Wystarczy wypełnić formularz rekrutacyjny i uzasadnić swoją motywację do udziału w warsztatach. Zgłoszenia przyjmowane są tylko do 10 kwietnia br. Pierwsze warsztaty w formie online odbędą się już 16 maja br., a finał wydarzenia będzie miał miejsce 28 maja br. w Warszawie. Szczegółowy plan sesji warsztatowych dostępny jest w programie wydarzenia.
KOMENTARZE