Poprzez sprzedaż bezpośrednią klienci kupują najwięcej kosmetyków, dlatego najbardziej znane na tym rynku są takie firmy jak Avon, Oriflame czy Amway. Wszystkie, choć sprzedaż prowadzą wyłącznie przez sieć swoich konsultantów, korzystają też coraz częściej z nowych możliwości, jakie daje Internet. Dlatego coraz więcej zamówień składanych jest właśnie online. W przypadku Avon w Polsce jest to już ponad 70 proc., a w przypadku Amway 84 proc.
Sprzedaż bezpośrednia najpopularniejsza jest w USA i Azji.
Europejski rynek wart jest około 20 mld euro. Polacy też chętnie wydają w ten sposób pieniądze – sprzedaż netto firm sprzedaży bezpośredniej w 2007 r. wzrosła o 5 proc., do 2,1 mld zł. Największy udział w sprzedaży mają tu kosmetyki (74,5 proc.). Kolejne są AGD (14,5 proc.) oraz odżywki i artykuły dietetyczne (7,4 proc.).
Oprac: Bogusława Masłowska
Źródło: Rzeczpospolita
KOMENTARZE