Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
„Wszelkie inwestycje, jakie zostały podjęte to inwestycje w produkt i w ludzi.” – Bielenda RYNKOWY LIDER INNOWACJI 2012
22.03.2012

Bielenda zdobyła tytuł Rynkowy Lider Innowacji 2012 – Jakość, Kreatywność, Efektywność. Jest to program skierowany do firm, dla których nadrzędną ideą jest dbałość o najwyższą jakość swoich produktów, usług, wdrożonych standardów zarządzania czy obsługi klienta.

   

O komentarz na temat tak prestiżowego tytułu, jakim jest Rynkowy Lider Innowacji 2012, przyznany firmie BIELENDA poprosiliśmy Panią Magdalenę Koćwin Brand Manager Bielenda.

Czym dla Państwa firmy jest pojęcie innowacyjność?

W potocznej opinii firmy innowacyjne to nie tylko podmioty działające w sektorach nowych, zaawansowanych technologii, ale też te operujące w tradycyjnych sektorach stale jednak inwestujące w nowoczesne rozwiązania, w tym także prace badawcze nad produktami i usługami oraz udoskonalanie procesów. Od początku istnienia, firma jest wierna przekonaniu, że najbardziej kompleksową, a zarazem bezpieczną i przyjazną skórze pielęgnację zapewniają kosmetyki naturalne oparte na czystych ekologicznie składnikach aktywnych. Dlatego też kosmetyki są produkowane z najbardziej wartościowych i szlachetnych składników, które tkwią w naturze. Tworząc nowe receptury firma kieruje się ich dobroczynnym działaniem na skórę. BIELENDA szanuje prawa natury, dlatego nie testuje kosmetyków na zwierzętach.

Na czym polega innowacyjność Państwa produktów?

Od 2007 roku firma wprowadziła na rynek 45 pełnych serii produktowych, odpowiadając tym samym na potrzeby ogromnej rzeszy Klientów. Innowacyjność większości tych produktów polega na wyprzedzaniu trendów kosmetycznych (np. produkty organiczne zanim takie były modne, linia Bio Plantacja), wykorzystanie oryginalnych i unikatowych surowców (np. roślinne komórki macierzyste, linia In Vitro), a także dbałość o środowisko naturalne widoczna na każdym etapie produkcji i sprzedaży kosmetyków Bielenda. W produkcji wykorzystywane są między innymi składniki certyfikowane międzynarodowym świadectwem ekologicznego pochodzenia ECOCERT, produkty znajdują się w opakowaniach ekologicznych nadających się do ponownego przetworzenia, natomiast torebki foliowe zostały zastąpione papierowymi lub biodegradowalnymi.

W jaki sposób firma Bielenda zapracowała na tytuł RYNKOWY LIDER INNOWACJI 2012?

Dzięki licznym szkoleniom i dokształcaniu kadry laboratoryjnej udoskonalona została technologia tworzenia formuł kosmetycznych i metod produkcji kosmetyków, np. innowacyjna metoda produkcji kremów "na zimno", co pozwala w znacznym stopniu ograniczyć zużycie energii w procesie produkcji tychże kosmetyków. Kolejnym przykładem szkolenia z zakresu technologii, które wywarło bardzo istotny wpływ na formuły i jakość produktów, było szkolenie z zakresu optymalizacji doboru ilościowego i jakościowego konserwantów tak, aby produkt ostatecznie miał odpowiedni termin ważności przy zachowaniu bezpieczeństwa użytkowania produktu przez Konsumenta.

Pozostałe przykłady:
- zmiana opakowań - pod kątem poprawy ich jakości, aktualnych trendów rynkowych, potrzeb klientów (analiza satysfakcji klienta na podstawie ankiet, targów, opinii w internecie)
- rozwój komunikacji z Klientem – nowoczesna strona internetowa, obecność na targach, wzmocniony PR, aktywność na forach internetowych, obecność na portalach społecznościowych.
- zmiana logotypu firmy – wzmocnienie wizerunku firmy i zaznaczenie jej dynamiki rozwoju w kierunku ekologii, podkreślenie misji firmy a więc tworzenia produktów z myślą o naturze
- certyfikat ISO 14001- uzyskany w 2010 (wcześniej certyfikat ISO 9001 w 2003 roku) - jest to międzynarodowy standard zarządzania środowiskowego, mający na celu minimalizację wpływu działalności firmy na środowisko naturalne. ISO 14001 sprawuje nadzór m.in. nad wykorzystaniem zasobów naturalnych, ściekami, odpadami przemysłowymi, zużyciem energii itp. Przyznanie tego certyfikatu jest dowodem na to, że firma spełnia wymagane przepisy związane z ochroną środowiska.


Opisała mi Pani jak wygląda inwestycja firmy Bielenda w wysoką jakość produktów. W jaki sposób firma zainwestowała „w ludzi”?

Firma Bielenda przykłada szczególną uwagę do szkolenia pracowników. Kierownicy działów oraz administracja biorą udział w licznych PONADOBOWIĄZKOWYCH szkoleniach, pozwalających na rozwijanie umiejętności i zdobywania wiedzy w zakresie ich kompetencji. Szkolenia te mają także służyć podniesieniu jakości produktów i usług jakie oferuje firma oraz ich aktualizacji w odniesieniu do bieżących trendów. Dzięki wiedzy, jaką dysponują pracownicy firmy można zaproponować Klientom "produkty odpowiedzialne społecznie" a więc takie, które powstały w oparciu o rzetelną wiedzę i najnowsze osiągnięcia technologiczne i surowcowe. Szkolenia są szczególnie ważne dla działów Technologii, Kontroli Jakości oraz Marketingu.

Warto podkreślić, że rozwój firmy widać także poprzez sposób komunikacji z Klientem na przestrzeni ostatnich 2-3 lat. Firma Bielenda prowadzi jasną i przejrzystą politykę informowania Klientów o skuteczności produktów, ale także o ewentualnych przeciwwskazaniach do ich używania bądź wymagań dot. ostrożności w sposobie użycia (np. produkty rozgrzewające czy produkty do depilacji). Takie informacje są zawsze w sposób czytelny i widoczny umieszczane na opakowaniu tak, aby Klient był w pełni świadomy ograniczeń, jakie stawia dany produkt.

Firma Bielenda stawia na kosmetyki naturalne. Jakie szkolenia w tym zakresie oferuje swoim pracownikom?

Firma Bielenda bardzo dużą uwagę przywiązuje do edukacji pracowników w zakresie działań proekologicznych. Wdrożono wiele inicjatyw, mających na celu uwrażliwienie na potrzeby środowiska, np. umieszczenie pod mailowymi stopkami przypomnienia "Pomyśl o środowisku, zanim wydrukujesz ten e-mail". Wszyscy pracownicy firmy zostali także poinformowani o zasadach eco-drivingu, a więc ekonomicznym korzystaniu z samochodu z minimalną szkodą dla środowiska.

Serdecznie dziękuję za udzielenie wywiadu.

 

 

rozmawiała red. Agata Lebiedowska

KOMENTARZE
news

<Lipiec 2024>

pnwtśrczptsbnd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
Newsletter