Badania przeprowadzone na reprezentatywnej grupie 1008 osób ujawniły preferencje konsumentów co do kosmetyków zawierających antyoksydanty w postaci witamin E i C.
Ponad 60% respondentów kieruje się przy zakupie kosmetyków informacją o zawartości witaminy E oraz C. Badanie wykazało nieznaczną różnicę miedzy preferencjami kobiet i mężczyzn, częściej jednak po produkty kosmetyczne zawierające antyoksydanty w postaci witamin sięgają kobiety. Biorąc pod uwagę wiek, odsetek osób preferujących witaminy jest zbliżony, a największy wśród dwudziestolatków oraz pięćdziesięciolatków.
Wykres przedstawia odsetek osob kierujacych się informacją o zawartosci witaminy E i C w kosmetykach przeciwsłonecznych, przy podejmowaniu decyzji o ich zakupie.
Wyniki badań mogą stać się wskazówką dla producentów kosmetyków. Potwierdzają one ciągłe zapotrzebowanie na sprawdzone i godne zaufania substancje aktywne.
Oprac.: Justyna Szpak
Źródło: serwis internetowy SpecialChem, November, 2006
KOMENTARZE