Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Wariacje na temat czekolady
28.06.2006
Smakuje wyśmienicie, a niektórzy uważają, że ma zbawienny wpływ na wygląd. Koncerny kosmetyczne natomiast zarabiają coraz więcej na zastosowaniu czekolady w swoich produktach.


Czekolada jest popularna już od bardzo dawnych czasów, ale teraz jest używana nie tylko do jedzenia, ale także jako substancja pomagająca oczyścić skórę. Jednak to zastosowanie nie jest jedyne wiele firm kosmetycznych zna wiele słodkich rozwiązań. Bardzo wielu uważa, że czekolada jedynie wpływa na wagę człowieka i to właśnie jej zawdzięczamy tycie. Dlatego też pojawia się pytanie, czy czekolada naprawdę wpływa pozytywnie na wygląd? Firmy zarabiające na produktach zawierających w swoim składzie czekoladę nie muszą się nad tym zastanawiać. Przemysł kosmetyczny potrafi świetnie połączyć i użyć siłę płci i przyjemności, a czekolada jest bezwarunkowo jedną z największych przyjemności. Różne drogerie, perfumerie sprzedają od dawna produkty oparte na tym zbawiennym składniku. A wszystko za sprawą nasion kakaowca, które zawierają 50% tłuszczu, 20% białka, 12% węglowodanów, 4% składników mineralnych, a także pobudzające alkaloidy. Firmy wykorzystują owoce kakaowca do peelingów i srubów, a także mydeł oraz balsamów i lotionów do ciała zapewniających nawilżenie skóry. Zachęcają do korzystania z dobrodziejstw kakao, zawartych w nasionach tłuszczy, przeciwutleniaczy, a także do spożywania gorzkiej czarnej czekolady, która daje energię. Jedzenie także przynosi wiele korzyści- badania pokazują, że gorzka czekolada może wpływać na obniżenie ciśnienia krwi i zmniejsz ryzyko wystąpienia zatorów. Został także obalony mit, który obwiniał czekoladę za występowanie trądziku. Czekolada zawiera wiele witamin, a także minerałów takich jak magnez, miedź, potas, dlatego jest zdrowa i działa korzystnie, gdy jest stosowana na skórę.

Źródło:www.cosmeticweb.co.za

KOMENTARZE
news

<Wrzesień 2025>

pnwtśrczptsbnd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
Newsletter