Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Verona Products Professional i inne polskie firmy kosmetyczne podbijają rynki zagraniczne na targach Cosmoprof Asia 2012!
30.11.2012

W dniach 14-16 listopada 2012 w Hongkongu odbyło się największe wydarzenie targowe w branży kosmetycznej w regionie Azji i Pacyfiku - Cosmoprof Asia. Podczas tegorocznej edycji na targach zaprezentowało się niemal 2 tysiące wystawców, a liczba odwiedzających przekroczyła 55 tysięcy. Dzięki uczestnictwu w branżowym programie promocji przemysłu kosmetycznego, realizowanego na zlecenie Ministerstwa Gospodarki przez firmę SPC House of Media, na targach nie zabrakło również wystawców z Polski.

Stoiska polskich producentów zostały zlokalizowane obok siebie i specjalne oznaczone. Obok nich działało stoisko informacyjne, gdzie odwiedzający mieli okazję otrzymać materiały dotyczące branży kosmetycznej w Polsce i porozmawiać o jej potencjale. W ramach branżowego programu promocji przemysłu kosmetycznego, w targach udział wzięło 11 firm: Bell, Biogened, Chantal, Clarena, Delia Cosmetics, Eveline Cosmetics, Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona, La Rive, Torf Corporation, Verona Products Professional oraz Ziaja.

Na temat targów Cosmoprof Asia oraz osiągnięć i strategii promocji swojej firmy zagranicą zgodził się opowiedzieć nam prezes Verona Products Professional Andrzej Kozłowski.

 

Biotechnologia.pl: Firmie Verona Products Professional przyznano tytułu Kosmetycznej Firmy Roku 2012? Jak skomentują Państwo to wyróżnienie?

Prezes Andrzej Kozłowski: W ostatnim czasie bierzemy czynny udział w najważniejszych wydarzeniach branżowych w kraju i na świecie, błyskawicznie rozwijamy sieć dystrybucji odnotowując wzrosty sprzedaży, wdrażamy nowy asortyment, organizujemy liczne akcje promocyjne i prowadzimy wzmożoną aktywność reklamową. Efektem wszystkich tych działań jest przyznanie firmie Verona Products Professional tytułu Kosmetycznej Firmy Roku 2012. To dla nas wielkie wyróżnienie. Jesteśmy dumni, że cała nasza działalność spotyka się z uznaniem Klientów i Kontrahentów, bo to właśnie na ich opinii zależy nam najbardziej.

 

W ostatnim roku firma szeroko inwestuje w ekspansję na rynki zagraniczne. Czy widoczne są tego efekty? Jak widzą Państwo przyszłość marki na rynkach światowych?

Aktualnie nasze produkty dostępne są w ponad 60-ciu krajach Europy, Azji i Afryki. Prowadzimy również rozmowy z kluczowymi Klientami Ameryki i Australii. Skutkiem tego jest zwiększenie świadomości naszych marek na rynkach międzynarodowych, co gwarantuje nam nie tylko wzrosty sprzedaży, ale także siłę i energię do dalszego rozwoju.

Czy Państwa produkty są konkurencyjne w stosunku do popularnych marek na rynku? W jakim stopniu i z czego to wynika?

Nasza konkurencyjność wynika przede wszystkim z szerokiej oferty produktowej. Jako jedyna firma w Polsce oferujemy kosmetyki ze wszystkich kategorii. Jesteśmy producentem kosmetyków do makijażu, pielęgnacji twarzy i ciała, koloryzacji, pielęgnacji i stylizacji włosów oraz produktów perfumeryjnych. Innowacyjność, profesjonalizm, oryginalny design opakowań oraz wysoka jakość w przystępnej cenie to cechy, które wyróżniają nasze produkty.

Verona Products Professional reklamuje się na licznych międzynarodowych imprezach i targach. Jakie w związku z tym mają państwo oczekiwania? Czy imprezy targowe to dobre narzędzie marketingowe w branży kosmetycznej?

W tym roku mamy za sobą udział w najważniejszych wydarzeniach branżowych 2012 w tym między innymi w międzynarodowych targach kosmetycznych: Cosmoprof w Bolonii, Beautyworld Middle East w Dubaju, Euroasia Fair w Stambule , Intercharm Ukraine w Kijowie,INTERcharm w Moskwie oraz  Cosmoprof Asia 2012 w Hong Kongu. Imprezy targowe to doskonałe narzędzie, nie tylko marketingowe. Dzięki udziałowi w takich imprezach zwiększamy rozpoznawalność naszych marek, pozyskujemy nowych Klientów, ale także czerpiemy inspirację do dalszego, efektywnego rozwoju.

Verona Products Professional brała udział w Cosmoprof Asia 2012 w Hong Kongu? Jak przebiegały targi? Czy sprostały Państwa oczekiwaniom?

W tym roku po raz pierwszy wzięliśmy czynny udział w targach Cosmoprof Asia 2012 w Hong Kongu. Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni tym wydarzeniem, które, jak się okazuje, skupiło Klientów z całego świata. Wszystkie nasze produkty cieszyły się dużym zainteresowaniem odwiedzających, którzy zwracali szczególną uwagę na wyjątkowo atrakcyjną szatę graficzną opakowań.

Czy Verona Products Professional bierze udział w branżowym programie promocji opracowanym przez Ministerstwo Gospodarki: Polska Cosmetics? Jak oceniają Państwo program?

Oczywiście bierzemy udział w programie promocji polskiej branży kosmetycznej na rynkach międzynarodowych, opracowanym przez Ministerstwo Gospodarki. Verona Products Professional jako pierwsza, polska firma dostała dofinansowanie w ramach tego programu, co daje nam ogromną szansę dalszego rozwoju eksportu. Cały program jest niepowtarzalną okazją dla całej polskiej branży kosmetycznej, która ma teraz swoje 5 minut, by udowodnić, że jakość naszych produktów w niczym nie ustępuje światowym koncernom. Należy zauważyć, że polskie firmy kosmetyczne zrobiły ogromny krok w rozwoju, modyfikując i rozwijając swoją ofertę, co umożliwiło im osiągnięcie wysokiej pozycji w poszczególnych krajach. Oferujemy produkty o porównywalnej z zachodnimi markami jakości, w ładnych opakowaniach i atrakcyjnej cenie, a program Ministerstwa Gospodarki pomoże nam to udowodnić.

Jakie są plany oraz strategia firmy na najbliższy rok? Czy planujecie Państwo dalszy rozwój i opracowywanie nowych innowacyjnych produktów?

W roku 2013 chciałbym utrzymać poziom dynamicznego rozwoju firmy na wszystkich płaszczyznach oraz realizacji wszystkich założonych celów.

 

 

Kolejne targi, w których polscy producenci będą uczestniczyć pod wspólnym szyldem Polska Cosmetics, to najważniejsza tego rodzaju impreza na świecie – targi Cosmoprof w Bolonii, które odbędą się w dnich 8-11 marca 2013.

Portal Biotechnologia.pl serdecznie dziękuje za wywiad.

Agata Lebiedowska

KOMENTARZE
Newsletter