Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Szwedzi pokochali naturalne produkty z Polski

Nagroda Innovation Organic Scandinavian Award dla polskiego producenta kosmetyków i blisko 20 rodzimych marek w dwóch narodowych pawilonach – to bilans wydarzeń targowych w szwedzkim Malmö. Promocję polskich produktów podczas 10. edycji Eco Living Scandinavia i Nordic Organic Food Fair w Malmö w dniach 16-17 listopada 2022 r. zorganizowali eksperci Zagranicznego Biura Handlowego PAIH w Sztokholmie.

Fot. PAIH

 

Tegoroczna edycja Eco Living Scandinavia i Nordic Organic Food Fair 2022 odbyła się pod hasłem „Roku Polskiego”. Organizator targów postanowił wyróżnić nasz kraj z uwagi na silną reprezentację polskich firm w 2021 r. oraz zaangażowanie Polski w produkcję organicznych i naturalnych produktów. W ramach organizacji polskiej obecności na Eco Living Scandinavia i Nordic Organic Food Fair 2022 szwedzkie biuro PAIH przygotowało polski pawilon kosmetyczny „Natural Beauty Poland”. Produkty promowało w nim sześć firm: 4 Szpaki, Hagi, Mokann, Natural Baby Care, Simply More oraz Be the Sky Girl. Trzy z wymienionych spółek zdobyły nominację do prestiżowej nagrody Innovation Organic Scandinavian Award. Ostatecznie jej laureatem została Be the Sky Girl za kosmetyk do pielęgnacji ciała.

Fot. PAIH

– Od początku zakładaliśmy, że będziemy działać na międzynarodowych rynkach, gdyż wartości, którymi się kierujemy, są uniwersalne. W ramach naszej marki chcemy wspierać kobiety w budowaniu poczucia wartości, by odważyły się robić to, co kochają i żyć po swojemu. Za każdym razem, kiedy planujemy wejście na nowy rynek, pierwsze kroki kierujemy do PAIH. Tak było również w przypadku Szwecji. Z naszym obecnym dystrybutorem na rynki skandynawskie skontaktowali nas eksperci sztokholmskiego biura Agencji. Nagroda Innovation Organic Scandinavian Award jest ukoronowaniem naszej dotychczasowej działalności w Szwecji, ale też solidnym impulsem do dalszego rozwoju. Jako laureat mamy szansę zbudować silniejszą rozpoznawalność marki, otrzymaliśmy bowiem społeczny dowód słuszności. W oczach szwedzkiego klienta zyskaliśmy bardzo wiele. Nie zamierzamy tego zmarnować. Naszym celem jest stała obecność w najlepszych sieciach handlowych, oferujących najwyższej jakości produkty organiczne. Liczymy tutaj na dalszą, owocną współpracę z PAIH – mówi Elżbieta Karwik, jedna z założycielek marki Be the Sky Girl. – Szwedzi wydają najwięcej na kosmetyki w całej Unii Europejskiej. Kosmetyki naturalne to stosunkowo nowy, ale dynamicznie rosnący rynek. Według najnowszych prognoz, już w 2025 r. wartość szwedzkiego rynku kosmetyków organicznych może sięgnąć 3 mld SEK. Tym samym będzie stanowił aż 10% całej tamtejszej branży beauty. I choć Szwedzi są przywiązani do tradycyjnych marek, zwłaszcza premium, to jednak świadomość ekologiczna jest wysoka, więc sprzedaż tego typu produktów rośnie – wskazuje Sebastian Magier, kierownik Zagranicznego Biura Handlowego (ZBH) PAIH w Sztokholmie.

Fot. PAIH

Biuro PAIH współpracowało też z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa (KOWR) w przygotowaniu polskiego pawilonu z żywnością – pn. „Poland Taste Good”. Zaprezentowało się w nim 11 polskich firm: Royal Apple, Appolonia, Balviten, EuroWafel, Fresh Factory, Lei Food & Drink, Lestello, Limeko, MLB Biotrade, PPH Tabit i ZPS Jamar. Odwiedzających do pawilonu przyciągały m.in. pokazy „life cooking”. Podczas targów w Malmö eksperci PAIH zorganizowali również dwa panele dyskusyjne, poświęcone żywności i kosmetykom z udziałem szwedzkich i polskich ekspertów: „The rise of Polish Organic and opportunities on the Swedish market” oraz „Trends from the Swedish and Polish beauty markets”. – Polscy przedsiębiorcy, których wspieraliśmy na targach, nawiązali liczne kontakty biznesowe z potencjalnymi partnerami, które rokują podpisaniem kontraktów. Targi były dla nas wielkim sukcesem i potwierdzają słuszność naszych działań na szwedzkim rynku – podsumowuje Sebastian Magier.

Fot. PAIH

KOMENTARZE
news

<Sierpień 2025>

pnwtśrczptsbnd
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Newsletter