Kosmeceutyki stanowią połączenie kosmetyków i farmaceutyków. Można je również określić jako produkty toaletowe opracowane w oparciu o odpowiednie aktywne składniki, które z założenia mają przynieść korzyści podobne do leków. Kosmeceutyki reprezentują idealną niszę, w której zbiegają się pojęcia takie jak demografia, próżność, badania i kreatywny marketing. Aktualnie nie ma oficjalnej definicji kosmeceutyków wg amerykańskiej Ustawy o Żywności, Lekach i Kosmetykach (U.S. Food, Drug and Cosmetic Act). Jednakże pragnienie doskonałej skóry i wiecznie młodego wyglądu spowodowało, iż kosmeceutyki są najszybciej rozwijającym się segmentem światowego rynku kosmetycznego. Najlepiej sprzedające się produkty kosmeceutyczne zapewniają rezultaty przeciwstarzeniowe, odmładzające i polepszające wygląd skóry, co przyciąga mnóstwo stałych klientów. Każdego roku, miliony starzejących się osób inwestuje miliardy dolarów w produkty tego typu.
Raport BCC Research udostępnia kompleksową analizę dynamiki światowego rynku kosmeceutycznego. Raport ten obejmuje m.in. strukturę przemysłu włącznie z kluczowymi udziałowcami, strategie marketingowe i regulacje prawne w ujęciu globalnym. Szczegółowy wykaz powszechnie używanych składników aktywnych stanowi podstawę do stwierdzenia, które kategorie produktów kosmeceutycznych są obecnie dostępne, a które prawdopodobnie zostaną wprowadzone na rynek w niedalekiej przyszłości. Ponadto w raporcie przedstawiono przegląd ostatnich sprzedaży, czynników sterujących rynkiem, patentów i postępu technologicznego. Zawarte w nim szczegółowe prognozy dotyczące globalnej i regionalnej sprzedaży kosmeceutyków mogą być wartościowym źródłem informacji dla firm, które już zaangażowały się w biznes kosmeceutyczny oraz dla tych poszukujących możliwości rozszerzenia swojej działalności.
Aleksandra Wojciechowska
KOMENTARZE