Indyjskie Centrum R & I w jest już 6 takim instytutem grupy L'Oréal na świecie (pozostałe lokalizacje obejmują Europę, USA, Chiny, Japonię i Brazylię). Nowoczesna placówka obejmuje zarówno Centrum Rozwoju Produktów z siedzibą w Bombaju, jak również zaawansowany Ośrodek Badawczy w Bangalore. Do końca 2013 roku zatrudni ponad 100 indyjskich badaczy i naukowców z dziedziny chemii fizycznej, chemii organicznej, chemii analitycznej, biotechnologii, inżynierii chemicznej, fizyki i biologii.
Podczas inauguracji, Jean-Paul Agon, prezes i dyrektor generalny L'Oréal, powiedział: Z jedną z najwyższych stóp wzrostu w regionie Azji i Pacyfiku, Indie są dla nas kluczowe. Powstanie Centrum R&I w Indiach odzwierciedla nasze zaufanie do wielkiego potencjału rynku indyjskiego oraz nasze silne zaangażowanie w rozwój tego kraju. Jest to zgodne z naszą strategią dostosowującą globalne marki do specyficznych potrzeb każdej kultury.
Centrum Rozwoju Produktu w Bombaju liczące 5000 metrów kwadratowych, będzie koncentrować swoją działalność na gromadzonej w badaniach klinicznych szerokiej wiedzy na temat unikalnej struktury włosów i specyfiki skóry ludzi w Indiach oraz na głębokim zrozumieniu oczekiwań konsumentów w tej kwestii. Jego zadaniem jest przełożenie potrzeb na innowacyjne produkty, począwszy od pielęgnacji skóry, pielęgnacji i koloryzacji włosów, kosmetyków kolorowych i higieny osobistej.
Zaawansowane Centrum Badań zlokalizowane jest w dzielnicy Whitefield indyjskiego miasta Bangalore. Środowisko naukowe Bangalore specjalizuje się głównie w dziedzinie fitochemii, biotechnologii i bioinformatyki i kieruje swoją działalność na poznanie i opracowanie składników aktywnych będących w stanie zmierzyć się z zaburzeniami pigmentacji oraz łamliwością i słabą strukturą włosów. Szczególny nacisk kładzie się na połączenie ajurwedy - starożytnej medycyny indyjskiej z nowoczesnymi metodami analitycznymi oraz wiedzą z zakresu biologii i chemii.
Dzięki powstaniu najnowocześniejszych ośrodków badawczych zlokalizowanych w Bombaju i Bangalore, L'Oréal poszerzy swoje kosmetyczne innowacje w regionie i poza nim. Laurent Attal, wiceprezes Centrum Badań i Innowacji powiedział: Centrum jest hołdem dla doskonałości naukowej w Indiach. Jest tak zaprojektowane, aby stać się laboratorium innowacji dla indyjskiego piękna i źródłem inspiracji dla reszty świata.
Obecny w Indiach od 18 lat, L'Oréal jest jedną z najszybciej rozwijających się firm kosmetycznych w kraju, gdzie wskaźnik wzrostu wynosi ponad 20% a sprzedaży osiągnęła 230 milionów € w 2012 roku. Marka dystrybuuje na terytorium Indii około 750.000 punktów.
Źródło: http://www.cosmeticsandtoiletries.com
Agata Lebiedowska
KOMENTARZE