Dobre opakowanie to termin, który dla branż kosmetycznej i detergentowej ma wiele warstw i znaczeń. Poza podstawową funkcją, którą jest ochrona produktu i bezpieczeństwo procesów logistycznych, coraz istotniejsze staje się kryterium odpowiedzialności środowiskowej. – Na gruncie legislacji europejskiej i polskiej powstają nowe obowiązki, dotyczące m.in. poziomów recyklingu odpadów opakowaniowych z tworzywa sztucznego, zawartości materiału pochodzącego z recyklingu w opakowaniach z tworzyw sztucznych itd. Wdrożenie tych zmian wymaga sprostania licznym wyzwaniom, takim jak ograniczona dostępność wysokiej jakości surowca wtórnego, potrzeba uznania metod recyklingu chemicznego jako uzupełniających dotychczas stosowany recykling mechaniczny i inne – mówi dr Anna Oborska, dyrektor generalny i wiceprezes zarządu PSPKD.
Opakowanie to także jeden z elementów, który może być decydujący dla decyzji o wyborze produktu przez konsumenta – badania potwierdzają bowiem, że udział osób, dla których kwestie wpływu produktów na środowisko są istotną przesłanką wyboru produktu, rośnie. Segregacja odpadów, ograniczanie marnowania żywności i ograniczanie zużycia wody – to dziś najczęściej deklarowane proekologiczne zachowania. Coraz większa grupa deklaruje także poszukiwanie informacji o wpływie na środowisko produktów, które kupują. Prośrodowiskowe postawy będą elementem budowania dobrego wizerunku firm i marek, trwałych przewag konkurencyjnych i potencjału eksportowego produktów branż kosmetycznej i detergentowej. Tu zalecana jest duża ostrożność, aby argumenty środowiskowe, które mogą być zachętą do zakupu, były stosowane rzetelnie i zgodnie z prawdą. Złe praktyki nadużyć i błędów w tej dziedzinie są na tyle powszechne, że zyskały już swoją nazwę – to green washing, który uruchomił szereg kroków podejmowanych przez uprawnione władze, a także przez sam przemysł w ramach działań z obszaru samoregulacji.
Program Forum podzielony został na bloki tematyczne:
* Sesja wprowadzająca – perspektywy dla branż kosmetycznej i detergentowej w kontekście zielonej rewolucji
* Czy prawo stymuluje innowacje w zakresie opakowań?
* Ekoprojektowanie opakowań – praktyczne aspekty
* Wpływ opakowania na decyzje konsumenta
– Podczas Konferencji spojrzymy na zmiany w otoczeniu prawnym – na gruncie prawa europejskiego i polskiego z perspektywy obu branż, tj. kosmetycznej i detergentowej. Zaakcentujemy to, co dla nich wspólne oraz to, co specyficzne – zapowiada dr Anna Oborska. Do udziału w charakterze prelegentów i panelistów PSPKD zaprosiło ekspertów wielu dziedzin, o bezcennej wiedzy i doświadczeniu z obszaru opakowań. Głos zabiorą przedstawiciele polskich władz – Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej – oraz organizacji otoczenia biznesu – Fundacji PlasticsEurope Polska, Polskiej Izby Odzysku i Recyklingu Opakowań PIOiRO, Rekopol Organizacji Odzysku Opakowań S.A. oraz Związku Pracodawców Przemysłu Opakowań i Produktów w Opakowaniach EKO-PAK. O procesach zmian, dla których głównym impulsem i inspiracją są kwestie środowiskowe, powiedzą przedstawiciele producentów kosmetyków i detergentów, dystrybutorów surowców, producenta opakowań, firm badawczych oraz retailerów. Zmiany postaw konsumenckich omówi natomiast przedstawiciel SW Research Agencji Badań Rynku i Opinii.
Patronami Forum są:
* Związek Pracodawców Przemysłu Opakowań i Produktów w Opakowaniach EKO-PAK,
* Fundacja PlasticsEurope Polska,
* Polska Izba Odzysku i Recyklingu Opakowań PIOiRO,
* Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.,
* SW Research,
* Polskie Towarzystwo Chemików Kosmetologów,
Wydarzenie patronatem medialnym objęły najważniejsze wydawnictwa i portale branżowe:
* Biotechnologia.pl,
* SOFW Journal,
* Chemia i Biznes,
* Przemysł Kosmetyczny,
* Świat Przemysłu Kosmetycznego,
* Wiadomości Kosmetyczne,
* Wirtualne Kosmetyki.
Termin: 1 grudnia 2023 r.
Miejsce: Hotel DoubleTree by Hilton, Warszawa, ul. Skalnicowa 21
Uwaga! Do 30 października 2023 r. mogą Państwo zgłosić swój udział w obniżonej cenie!
Rejestracja I Kontakt: Agnieszka Sobkowiak, tel. 881 361 611, agnieszka.sobkowiak@kosmetyki-detergenty.pl
KOMENTARZE