Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Skuteczne opakowanie kluczem do sukcesu
W kwietniu 2015 r. już po raz siódmy odbyły się Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations 2015 w Warszawie. Jest to największa tego typu impreza w Europie Środkowo-Wschodniej. Podczas poprzedniej edycji Targów swoją ofertę zaprezentowało ponad 150 wystawców, a liczba gości przekroczyła 3800. Wśród nich byli przedstawiciele firm z całego świata. Misją Packaging Innovations jest dostarczanie inspiracji oraz branżowych kontaktów.

By ułatwić komunikację między producentami a odbiorcami, przestrzeń targową podzielono na strefy tematyczne. Dzięki temu odwiedzający bez problemu mogli odnależć właściwe produkty wśród stref:

  • LABELLNG
  • CO-PACKAGING
  • LOGISPACK
  • LUXPACK

W tym roku profil wystawców rozszerzył się o strefę SAFETYPACK,  przeznaczoną dla firm posiadających w swojej ofercie:

  • opakowania bezpieczne,
  • opakowania zabezpieczone przed niepożądanym otwarciem oraz utrudniające otwarcie przez dzieci,
  • systemy zamykania oraz ponownego zamykania opakowań,
  • wyczuwalne dotykiem ostrzeżenia o niebezpieczeństwie,
  • opakowania dla substancji niebezpiecznych,
  • zamknięcia dostosowane do wymagań pakowych produktu

Targi dedykowane są  brand managerom, product managerom,  pracownikom działów marketingu i właścicielom małych firm.  Podczas  imprezy odbyły się  warsztaty prowadzone przez specjalistów-praktyków w dziedzinie zarządzania wizerunkiem marki, projektowaniem, przygotowaniem projektów do druku oraz materiałami wykorzystywanymi do tworzenia opakowań.

Cykl wykładów zgłębiał temat m. in. designu świadomego, czyli szukał odpowiedzi na pytania: jak projektować opakowania skuteczne, jak tworzyć wizerunek marek własnych, jak wykorzystać doświadczenia innych w procesie kreacji i produkcji opakowania.  Uczestnicy mieli możliwość zapoznania się z nowościami w zakresie uszlachetnień i dowiedzieli się, jakie efekty przynoszą różne metody zdobienia druku. Eksperci doradzali też, jakie podłoża drukowe nadają się do realizacji danego projektu opakowania i jak będą współgrać z uszlachetnieniami. Ciekawym tematem były rozwiązania do zabezpieczania produktu i ochrony marki, które można wprowadzać przy zadruku cyfrowym opakowań. Jacek Galiński Account Manager Packaging, Graphic Communications Group z firmy Kodak Polska uświadamiał jak trudnym zadaniem jest opakowanie brandu.

Bardzo interesującym punktem programu były warsztaty pt. „Opakuj pięknie”. Polegały one na twórczej zabawie w kreację opakowania: od idei, przez grafikę, bryłę, materiały, aż do etapu zdobienia. Każdy mógł sprawdzić, jak to jest, być WSPÓŁ-twórcą pięknego opakowania, jakie są etapy jego powstawania, jak przełożyć słowa idei na fizyczne właściwości i cechy.

Szczególną uwagę zwracali producenci opakowań dla branży kosmetycznej. Różnorodność opakowań ze szkła bezbarwnego i barwionego przeznaczona do perfum, wód toaletowych, lakierów do paznokci czy kosmetyki pielęgnacyjnej robiła ogromne wrażenie. Sytuacja wyglądała podobnie z opakowaniami z tworzyw sztucznych. Dla przemysłu kosmetycznego można było znaleźć:

  • nasadki do perfum
  • butelki z PET
  • flip-topy mono- oraz dwukomponentowe
  • nakrętki do słoików szklanych
  • roll-on

KOMENTARZE
Newsletter