Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
W kwietniu 2015 r. już po raz siódmy odbyły się Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations 2015 w Warszawie. Jest to największa tego typu impreza w Europie Środkowo-Wschodniej. Podczas poprzedniej edycji Targów swoją ofertę zaprezentowało ponad 150 wystawców, a liczba gości przekroczyła 3800. Wśród nich byli przedstawiciele firm z całego świata. Misją Packaging Innovations jest dostarczanie inspiracji oraz branżowych kontaktów.

By ułatwić komunikację między producentami a odbiorcami, przestrzeń targową podzielono na strefy tematyczne. Dzięki temu odwiedzający bez problemu mogli odnależć właściwe produkty wśród stref:

  • LABELLNG
  • CO-PACKAGING
  • LOGISPACK
  • LUXPACK

W tym roku profil wystawców rozszerzył się o strefę SAFETYPACK,  przeznaczoną dla firm posiadających w swojej ofercie:

  • opakowania bezpieczne,
  • opakowania zabezpieczone przed niepożądanym otwarciem oraz utrudniające otwarcie przez dzieci,
  • systemy zamykania oraz ponownego zamykania opakowań,
  • wyczuwalne dotykiem ostrzeżenia o niebezpieczeństwie,
  • opakowania dla substancji niebezpiecznych,
  • zamknięcia dostosowane do wymagań pakowych produktu

Targi dedykowane są  brand managerom, product managerom,  pracownikom działów marketingu i właścicielom małych firm.  Podczas  imprezy odbyły się  warsztaty prowadzone przez specjalistów-praktyków w dziedzinie zarządzania wizerunkiem marki, projektowaniem, przygotowaniem projektów do druku oraz materiałami wykorzystywanymi do tworzenia opakowań.

Cykl wykładów zgłębiał temat m. in. designu świadomego, czyli szukał odpowiedzi na pytania: jak projektować opakowania skuteczne, jak tworzyć wizerunek marek własnych, jak wykorzystać doświadczenia innych w procesie kreacji i produkcji opakowania.  Uczestnicy mieli możliwość zapoznania się z nowościami w zakresie uszlachetnień i dowiedzieli się, jakie efekty przynoszą różne metody zdobienia druku. Eksperci doradzali też, jakie podłoża drukowe nadają się do realizacji danego projektu opakowania i jak będą współgrać z uszlachetnieniami. Ciekawym tematem były rozwiązania do zabezpieczania produktu i ochrony marki, które można wprowadzać przy zadruku cyfrowym opakowań. Jacek Galiński Account Manager Packaging, Graphic Communications Group z firmy Kodak Polska uświadamiał jak trudnym zadaniem jest opakowanie brandu.

Bardzo interesującym punktem programu były warsztaty pt. „Opakuj pięknie”. Polegały one na twórczej zabawie w kreację opakowania: od idei, przez grafikę, bryłę, materiały, aż do etapu zdobienia. Każdy mógł sprawdzić, jak to jest, być WSPÓŁ-twórcą pięknego opakowania, jakie są etapy jego powstawania, jak przełożyć słowa idei na fizyczne właściwości i cechy.

Szczególną uwagę zwracali producenci opakowań dla branży kosmetycznej. Różnorodność opakowań ze szkła bezbarwnego i barwionego przeznaczona do perfum, wód toaletowych, lakierów do paznokci czy kosmetyki pielęgnacyjnej robiła ogromne wrażenie. Sytuacja wyglądała podobnie z opakowaniami z tworzyw sztucznych. Dla przemysłu kosmetycznego można było znaleźć:

  • nasadki do perfum
  • butelki z PET
  • flip-topy mono- oraz dwukomponentowe
  • nakrętki do słoików szklanych
  • roll-on

{page_break}

Poza powyższymi produktami można było porozmawiać z producentami urządzeń do druku i do produkcji etykiet kolorowych. Zaprezentowano zarówno maszyny do druku usługowego, jak i dla odbiorców indywidualnych, dostosowane do wymagań klientów, o zróżnicowanej skali inwestycji. Firmy specjalizujace się w druku etykiet samoprzylepnych, shrink sleeve, saszetek, banderol czy innowacyjnych konstrukcji wielostronicowych typu „peal-off”, „booklet”, „multitac” również przedstawiły szeroką wraz z mozliwością zadruku etykiet w 12 kolorach przy zastosowaniu technik druku flexo, sito, rotograwiura lub cold stamping.

Wśród zwiedzających popularnością cieszyły się zamknięci spieniające. Być może dlatego, że dla większości klientów pianka to najwygodniejsza postać kosmetyku. Dzięki swojej strukturze i właściwościom taka forma zachęca do mycia i poprzez takie zamknięcia aplikuje się m. in:

  • szampony
  • pianki do mycia
  • kronzery
  • kosmetyki do włosów

Zalecą tych dozowników jest wytworzenie pianki przez naciśnięcie pompki wyzwalającej dozę na jedno użycie. Równie atrakcyjne okazały się eko opakowania z muszli morskich. Są to tworzywa zawierające polimer, uzyskaany ze sproszkowanych muszli morskich. Jego procentowy udział, wg producenta, może wynosić nawet do 45%, wpływając w ten sposób na redukcję w tworzywie ilości polimerów pochodzących z ropy naftowej.

Na uwagę zasługują również innowacyjne, bezpowietrzne słoiki airlessowe. Wyposażone zostały w nowoczesny system pobierania kremu typu „ touch&slide”, który idealnie chroni zawartośc przed kontaktem z otoczeniem i wydłuża jej przydatność.

Organizatorzy, Wystawcy i Zwiedzający targi Packaging Innovations przekonali się, że dobre opakowanie to wynik połączenia wiedzy i doświadczenia ze sztuką.  Skuteczne opakowanie stwarza szansę na nowe zyski!

 

Anna Szulc

KOMENTARZE
Newsletter