Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Siła opakowań
06.07.2006
opakowanie

Producenci opakowań przeznaczonych dla kosmetyków wierzą, że efekty wizualne i innowacyjność przyczynią się do zwiększenia sprzedaży i pojawienia się kosmetyków na najwyższych półkach. Wygląd oraz rozpoznanie marki produktu jest bardzo ważny, zwłaszcza, gdy produkt ma wyróżniać się spośród innych konkurencyjnych. Produkt może być w działaniu fantastyczny, jednak, gdy nie jest widoczny dla oczu zwykłego konsumenta, możliwości jego sprzedaży nie są zbyt wielkie. Piękna powierzchnia Menadżerowie firm wiedzą, że mają bardzo mało czasu, aby zapoznać i zachęcić potencjalnych klientów w taki sposób, aby ich produkt był konkurencyjny. Ich celem jest doprowadzenie do takiej sytuacji, aby osoby chciały zakupić właśnie produkt ich firmy. „Bardzo wiele firm kosmetycznych wymaga zmiany opakowań produktów raz na jakiś czas. Nowe opakowanie sprawia, że produkty wyróżniają się znów spośród innych. Atrakcyjne dekorowanie sprawia, że opakowania są na topie.”- tłumaczy Liza Beyer, Lerman Container Custom Bottle, Naugatuck. opakowanieFirma Crown Risdon, Watertown, dostarcza opakowań między innymi firmie Avon dla ich eyeliner’a „Sparkle ‘n’ Sine. Produkt składa się z substancji, zawierającej zawieszone cząstki, które świecą po nałożeniu na linie oka. Aplikator jest skonstruowany z naturalnego włosia końskiego, osadzony jest na pałeczce acetylowej z aluminiowym zakończeniem, z czarną rączką i przezroczystym pojemnikiem, dzięki któremu widoczny jest kolor produktu. Opakowanie dodatkowo wyposażone jest z zewnątrz w świecącą, foliową, dekorację, umieszczaną na opakowaniu pod wpływem ciepłej temperatury. Firma korzysta z nowoczesnej techniki dekoracyjnej Immerse Graphics Corp., aby wprowadzić wygląd naturalnego drewna do nakrywki perfum dla mężczyzn Tommy Bahama, Gemini Cosmetics. Technika hydrographics polega na immersji, która sprawia, że nakrywka ta ma całkowity, realistyczny wygląd naturalnego drewna. Według Alexa Piaganarelli, wice prezesa działu sprzedaży i działu marketingowego M&H Plastic, USA, „Winchester wprowadzenie nowego opakowania (PVC lub polietylen), wyglądającego jak oszronione obniżyło znacznie koszty produkcji i okazało się trwalsze”.opakowanie Woody Wehr, Berry Tubed Products, Easthamption, zapytany o nowacyjne pomysły, opowiada o metalowych opakowaniach (tubkach), które według niego są stylowe i utrzymują trwałość produktu. Przyszłość to plastyk… Plastik jest jednym z najtańszych produktów, alternatywnych w stosunku do szkła, a ponieważ technologia staje się coraz bardziej złożona, takie też są pojemniki plastykowe. Ostatnio konsumenci wybierają produkty w butelkach, jak twierdzi Howard Millstein, prezes Ameri-Seal Inc., ”kosmetyki w takich opakowaniach są często oglądane przez ludzi, a badania pokazują, że jeżeli osoby coś oglądają, są wiele większe szanse, że je później zakupią”. opakowanieZ tą teorią zgadza się także Ms.Beyer, a Lerman/Custom Container zawsze wytwarza nowe kształty butelek, różne style, kolory, zróżnicowaną teksturę. „Zawsze szukamy nowych sposobów aby zmienić nasz produkty, ponieważ tego oczekują nasi klienci”. Projektowanie opakowań stało się faktycznie głównym zainteresowaniem firm zajmujących się ich produkcją. Według Mr.Piagnarelli, H&M produkuje rocznie około 50 butelek o różnym wyglądzie. Firma ta pracuje na takich materiałach jak HDPE, COEX HDPE, PVC PETG, PP, a niedługo będzie również oferowała butelki z PETE ISB. Ciemne butelki w kolorze bursztynowym służyły jako opakowania dla leków od wieków, a wykorzystanie ich prostoty i piękna w produkcji plastykowych opakowań dla produktów kosmetycznych było wielkim wyzwaniem dla firmy Masterbatches Colorworks. „Kolor ciemnego bursztynu jest otrzymywany poprzez zmieszanie odpowiednich tonów barwników”, mówi Carolyn Sedgwick, ColorWorks, business manager. „Zaniedbasz jeden z etapów, a w rezultacie otrzymasz kolor zupy z zielonego groszku lub utartej rzepy. Dodatkową komplikacją w naszej firmie jest fakt, że kolor ten mamy otrzymać dla zróżnicowanych kształtów butelek, w zależności od odbiorcy. Musieliśmy uporać się z różnymi materiałami, a każde inaczej odpowiadał na pigmenty”. Clariant nie posiada raczej kolorowych kosmetyków, dlatego ważny był wybór barwy opakowania, aby osiągnąć atrakcyjny wygląd, niezależnie od tego czy znajdujące się wewnątrz kosmetyk jest przezroczysty, opalizujący, ciemny czy jasny. Plastyk jest pierwotnym produktem firmy Tubed Products, używanym do produkcji wszelkich opakowań w postaci tubek. Materiał ten jest prawie niezniszczalny, umożliwia różnorodność w dekorowaniu, a dodatkowo jest bardzo tanim surowcem. ABA Packaging Corporation, Holbrook wprowadziło obecnie linie produkcyjną dla słoików o objętości 150 oraz 200 ml, co rozszerzy ich obecną ofertę składającą się już ze słoiczków, w których może znaleźć się 7, 15, 30, 50ml produktu kosmetycznego. Charles Marchese, zastępca prezesa działu marketingowego dodaje, że wprowadzenie nowych produkcji było efektem zwiększenia się pozycji materiału PETG. Firma ta zbudowała swoją potęgę na opakowaniach szklanych z dużą różnorodnością zakrętek i dozowników. W ciągu ostatnich lat firma jednak zrezygnowała ze szkła na rzecz PETG, aby zaspokoić potrzeby swoich klientów. Marchese dodaje, że firma zawsze goni za trendami i rozwojem. opakowanie Opieka nad inwestycją. Obecnie działy marketingowe skupiają cała swoją uwagę na strategiach przyciągających potencjalnych klientów. Poprzez przezroczyste plastykowe opakowania ludzie mogą oglądać produkt kosmetyczny znajdujący się wewnątrz. Specjaliści muszą jednak myśleć także o tym, że w ten sposób kosmetyk jest poddany działaniu promieni UV (promieni słonecznych), a produkty pielęgnacyjne są bardzo często wrażliwe i promienie mogą powodować np. zanik delikatnego koloru, co może odstraszyć klienta od chęci posiadania takiego kosmetyku. Według Lavonny Buehring, Eastman Chemical Company, producenci substancji pielęgnacyjnych odkryli, że użycie opornego na promieniowanie UV polietylenu (PET- UV guarded) jest najlepszym rozwiązaniem, jest bowiem przezroczysty, a dodatkowo chroni produkt przed szkodliwym działaniem słońca. opakowanieOstatnio przeprowadzone badania pokazały, że zmiany w kolorach po wystawieniu kosmetyku na promieniowanie mogą pojawić się już po kilku godzinach. Jednak produkty umieszczone w pojemnikach z PET-UV guarded zapobiegają negatywnemu działaniu słońca. Dowodem na to jest fakt, że nawet po 20 godzinach działania promieniowania UV kolory pozostają niezmienione. Daje to ogromne możliwości w formulacji składników kosmetyku i umieszczenie go w opakowaniu, które jest efektywne i satysfakcjonujące zarówno dla producentów jak i konsumentów. „Badania pokazały, że PET jest materiałem, który prócz ochrony delikatnych składników kosmetyku, chroni takie substancje jak witamina C oraz komponenty lipidowe”, tłumaczy Ms.Buehring. ”Możliwości opakowań wyprodukowanych z PET sprawiają, że firmy kosmetyczne mogą umieszczać teraz takie substancje, których normalnie utraciłyby swoje właściwości. Zmniejszają się także szanse przedostawania się obcych substancji do produktu lub utraty rozpuszczalnika wpływającego na integralność.” PET- UV guarded ma wszystkie zalety zwykłego PET: stanowi barierę dla gazów, nie działa na właściwości organoleptyczne kosmetyku, a ponadto jest to materiał obecnie zatwierdzony przez Agencję do Spraw Żywności i Leków (FDA) oraz ma dokładne wytyczne związane z recyklingiem. Co znajduje się na Twojej butelce? Różnorodność opakowań jest olbrzymia, jednak bez odpowiedniego zamknięcia lub dozownika innowacyjność samego pojemnika nie jest nic warta. Zgodnie z wywiadem przeprowadzonym przez Happy produkcja tych elementów przechodzi obecnie swój największy rozwój. Emsar Inc. Stratford wyprodukowali końcówkę do spray’ów, które pozostają zamknięte i tylko dorośli potrafią je otworzyć, potrzebne jest bowiem odpowiednie ciśnienie. Aby ochronić przed używaniem produktu przez dzieci, na dozowniku znajduje się unikalne zabezpieczenie, które przed użyciem musi być wciśnięte, aby móc wydobyć ulubiony kosmetyk z opakowania, w którym się znajduje. opakowanie ”Taka ochrona powstała, ponieważ widzieliśmy ogromną potrzebę jej stworzenia”, tłumaczy Des McEttick, prezes działu zajmującego się globalnym marketingiem. ”Nasz wynalazek posiada licencję, ponieważ uznaliśmy go potrzebnym dla pewnych produktów, w których potrzebna jest ochrona przed dziećmi”. Mgiełka 37MS firmy Emsar jest dostępna w postaci produktu o odpowiednich właściwościach, a spray pryska pod kątem 360°, aby łatwiej można było umieścić mgiełkę na większej powierzchni ciała, dozownik jest oczywiście odpowiednio zabezpieczony. ”Ochrona przed dziećmi jest kolejną zaletą mgiełki do ciała 37MS”, mówi Ms. McEttrick. Ostatnią nowością Airspray International jest 2ml perfumy Simplicity, jest to innowacyjna wersja 4ml Simplicity. Firma spodziewa się, że produkt w tej objętości będzie sprzedawał się jeszcze lepiej, gdy pojawi się na rynku pod koniec tego roku. opakowanieTakże nowym produktem Airspray, który ma ukazać się w roku 2007 jest EZi Foamer. Po wielkim sukcesie mydła do rąk w postaci pianki, popularnej zwłaszcza wśród dzieci, Airspray widzi wielki potencjał w produkowaniu kosmetyków używanych pod prysznicem takich jak żele lub szampony również w postaci piany (opakowanie zawiera specjany dozownik, który przekształca kosmetyk w pianę). Opatentowana technologia EZioptymalizuje właściwości środków pielęgnacyjnych, a opakowanie skonstruowane jest tak, że nawet gdy jest otwarte nie wydobywa się z niego kosmetyk. ”Airspray jest bardzo blisko związany z klientami, ich potrzebami i wymaganiami’, tłumaczy Robert Brants, główny kierownik firmy, ”pojemniki uruchamiane ręką nie są idealne pod prysznic, tak więc nowy foamer (dozownik przekształcający kosmetyk w pianę) jest dużo prostszy w użyciu i bardziej ekonomiczny niż istniejące już teraz pojemniki tego rodzaju”. Sprzedaż takich produktów jest bardzo wysoka i ciągle rośnie. Zgodnie z danymi Airspray, sprzedaż ich produktów wzrosła w 40%, głównie kupowane są mydła, ale obserwuje się wzrost w sprzedaży ich nowych produktów, takich jak pianka do zmywania naczyń. ”Pianki są przyszłością”, mówi Mr. Brand i dodaje, ”zarówno dla dozowników naciskanych jak i typu „foamer” narastającym trendem jest występowanie podwójnych dozowników”. Procter & Gamble umieszcza swoje produkty w opakowaniach posiadających dwa dozowniki oraz dwa zamknięcia. Ich zestaw do makeup znajduje się w pojemniku w kształcie obelisku i jest zaprojektowany tak, żeby mógł stać na zamknięciu. Zgodnie z przeprowadzonymi przez firmie badaniami, konsumenci wybierają kosmetyki znajdujące się we wspólnym jednym opakowaniu, ale z osobnymi zamknięciami. Valais of America zaproponowali nową technologię, o nazwie Imagin, umieszczania próbek na płaskich powierzchniach. W celach marketingowych próbki perfum mogą być umieszczone w magazynach, na ubraniach, płytach CD oraz DVD. Perfumy mogą być usunięte z pierwotnego miejsca i przeniesione w zależności od potrzeb i upodobań konsumenta. Próbka taka składa się z dwóch składowych - torebki zawierającej konkretny zapach perfum oraz z kartonu (strony), który otwiera i umożliwia rozprzestrzenianie się zapachu, ale jednocześnie daje dużą powierzchnię dekoracyjną. ”Taki sposób jest bardzo atrakcyjny, ponieważ umożliwia poznanie konkretnego zapachu w naturalnych warunkach”, twierdzi Edward J.Quinn, dyrektor do spraw sprzedaży, Valais.”Zapach można przenieść ze strony magazynu i może być on użyty w każdym czasie i miejscu, co więcej zapach mogą także poznać osoby bliskie”. Firma Valais podbija także rynek swoimi nowymi produktami do pielęgnacji skóry- Evocation. ”Celem dla firmy było stworzenie prostych pomysłów dla tej linii produktów”, tłumaczy Mr.Quinn, ”niektóre butelki są projektowane w taki sposób, aby były bardziej ekskluzywne i „kobiece”, podczas gdy inne mają bardziej „męski” wygląd”.opakowanie Sukces zamknięć cremona jest rezultatem współpracy między DieterBakic Design i Pfeiffer. Są one zaprojektowane dla mniejszych opakowań, w których mogą znaleźć się żele lub też produkty do twarzy, a także większych, jak butelki, w których zazwyczaj można kupić balsamy lub lotiony do ciała. Kształt zamknięcia tubki lub butelki pozwala na wydobywanie kosmetyku z opakowania za pomocą ściskania dłonią. Zarówno plastykowe jak i metalowe zakończenia mogą być zamykane. opakowanieFirma M&H Plasics USA zaprojektowała zamknięcie X-Press, które ma możliwość wciągnięcia kosmetyku z powrotem do opakowania. Berry Tubed Products wypromowali ostatnio tubki z zamknięciem Deckless Flip-Loc Dyspens-R, posiadają one innowacyjne zamknięcie, którego nie można usunąć z opakowania, razem z tubką stanowi jedną całość. Brad-Pack Enterprises opatentowali unikalną szyjkę butelek, która umożliwia kontrolowanie wyciskania, wydobywania odpowiedniej ilości kosmetyku. Według firmy jest to rewolucyjny system, a dodatkowo opakowanie zyskuje nowy, inny wygląd, co wyróżnia je spośród innych. Pojemniki takie są produkowane z myślą o produktach pielęgnacyjnych i odżywczych. Coraz więcej produktów znajduje się na pólkach sklepowych i coraz większy wybór mają konsumenci, dlatego ciężko jest obecnie utożsamić opakowanie z kosmetykiem i firmą. Coraz większe znaczenie posiadają więc opakowania, które przyciągną wzrok do produktu, są bezpieczne i łatwe w użyciu. Osoby na co dzień zajmujące się marketingiem uważają, projektowanie opakowań staję się coraz bardziej skomplikowane i zróżnicowane, ponieważ mają one za zadanie zachęcać klientów do kupna i indukować ich zaufanie do produktu.

Opracowano na podstawie „The Power of packaging”, Happy Tłumaczenie: Marta Sztybrych Źródło: www. happi.com



Ava Caridad
Tłum.:Marta Sztybrych Bio-Tech Consulting

KOMENTARZE
news

<Styczeń 2020>

pnwtśrczptsbnd
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
29
31
1
2
Newsletter