Zysk operacyjny w roku 2005 wzrósł o 8,5 proc., do 2,13 mld euro, zysk na akcję o 13,5 proc., do 2,60 euro, a sprzedaż o 6,4 proc., do 7,5 mld euro. Widać wyraźne ożywienie na rynku i Francuzi nie ukrywają, że poważnie rozważają nabycie którejś z konkurencyjnych firm. Do zwiększenia sprzedaży przyczyniły się przede wszystkim Ameryka Północna i Południowa oraz Europa Wschodnia. Do L'Oreala należą między innymi luksusowe marki kosmetyków Lancome i Helena Rubinstein, linia kosmetyków do włosów Kerastese i odzież Armani. Na najbliższym posiedzeniu rady nadzorczej zaplanowanej na kwiecień Lindsay Owen-Jones, prezes L'Oreala i twórca jego wielkości, ustąpi ze stanowiska. Na jego miejsce awansuje zastępca Jean-Paul Agon.
Źródło: Rzeczpospolita
KOMENTARZE