Polski Związek Pracodawców Prywatnych Branży Kosmetycznej zaprasza na konferencję Przemysł kosmetyczny w Unii Europejskiej – nowe regulacje techniczne. Jej głównym celem jest przedstawienie Wytycznych COLIPA dotyczących zarządzania zgłoszeniami przypadków niepożądanych oraz projektu Komisji Europejskiej wprowadzającego nowe wymogi dla produktów ochrony przeciwsłonecznej.
Dyrektywa kosmetyczna, a w konsekwencji ustawa o kosmetykach, zobowiązuje producenta do udostępniania do celów kontroli danych o niepożądanych skutkach dla zdrowia ludzi powstałych w następstwie stosowania kosmetyku. Wytyczne COLIPA zostały stworzone po to, aby przedsiębiorcy branży kosmetycznej zbierali, analizowali i archiwizowali zgłoszenia przypadków niepożądanych w zharmonizowany sposób we wszystkich krajach Unii Europejskiej. Do udziału w konferencji zaproszeni zostali współautorzy wytycznych, a także reprezentanci firm stosujących już podobne systemy zarządzania.
Nowoczesne przedsiębiorstwo kosmetyczne kieruje ofertę do coraz bardziej świadomych i wymagających konsumentów. Jedną z metod budowania zaufania klienta do producenta oraz marki jest przejrzyste i spójne zarządzanie zgłoszeniami przypadków niepożądanych. Prezentowane przez nas wytyczne stanowią instrument, który w budowaniu takich relacji należy wykorzystać. Producent stosując jednolitą procedurę zarządzania przypadkami niepożądanymi zyskuje:
Spójne i przejrzyste dane - cenny materiał przydatny w ocenie bezpieczeństwa swoich produktów
Wiarygodne prezentowanie wysokiego poziomu bezpieczeństwa produktów
Wysokiej jakości dossier kosmetyku zawierające ocenione, opisane i zarchiwizowane w standardowy sposób przypadki niepożądane - przejrzyste i wiarygodne dla organów kontroli
A jakie to ma znaczenie dla branży kosmetycznej w Polsce?
Wdrożenie wspólnego dla wszystkich przedsiębiorców modelu zarządzania zgłoszeniami przypadków niepożądanych usprawni wzajemną współpracę producenta z organami kontroli na zasadzie partnerskich relacji. Pomoże także w budowaniu i utrwalaniu wśród konsumentów oraz organów kontroli wizerunku polskiej branży kosmetycznej jako nowoczesnej i samoregulującej się. Dobrze działająca samoregulacja to taka, w której funkcjonuje pewien powszechnie akceptowany zbiór zasad. A wytyczne COLIPA są tego znakomitym przykładem. Samoregulacja branży kosmetycznej oznacza dbałość o bezpieczeństwo konsumenta oraz przestrzeganie przepisów prawnych bez angażowania aparatu administracji państwowej.
Konferencja pomoże małym i średnim przedsiębiorcom branży kosmetycznej poznać sposoby nowoczesnego zarządzania zgłoszeniami przypadków niepożądanych oraz pozwoli wymienić doświadczenia. Będzie też okazją do prezentacji projektowanych na poziomie UE zmian w zasadach określania efektywności działania i oznakowania produktów ochrony przeciwsłonecznej, które dotyczyć będą nie tylko nas producentów, ale także odbiorców naszych produktów.
Szczegółowy program konferencji dostępny jest w dziale "Seminaria kosmetyczne".
KOMENTARZE