Od Kiedy firma Provital Group jest obecna na rynku polskim?
Marcin Siekierski: Polski oddział Provital Group, czyli firma Provital Polska, został założony w marcu 2004 roku, jednak sam Provital był obecny na rynku polskim znacznie wcześniej za sprawą firmy dystrybucyjnej. Silnie rozwijający się polski rynek kosmetyczny, z bardzo dużym potencjałem, zmotywował do zmiany staregii i wyodrębnienia polskiego oddziału Provital Group, co z perspektywy lat okazało się decyzją bardzo trafną. Dziś Provital Polska obsługuje nie tylko krajowe firmy kosmetyczne, ale też klientów z Czech, Słowacji i Węgier.
Co jest wizytówką i znakiem rozpoznawczym Provital Group?
Marcin Siekierski:W naszym logo możemy znaleźć hasło „natural efficacy”, które w najbardziej trafny sposób charakteryzuje naszą firmę. Głównym założeniem Provital jest połączenie wysokiej skuteczności kosmetycznej, znajdującej poparcie w prowadzonych przez firmę badaniach bądź odpowiednich źródłach litereaturowych, z naturalnością i roślinnym pochodzeniem surowców. Oferujemy substancje aktywne i surowce kosmetyczne zielone nie tylko z nazwy – pracujemy na ponad czterystu gatunkach roślin, a każdego roku nasz dział badawczy odnajduje coraz to nowsze i bardziej egoztyczne rośliny, które są inspiracją do tworzenia naszych produktów. Niewątpliwie znakiem rozpoznawczym Provital jest również wysoka jakość oferowanych surowców oraz bardzo wysoki poziom obsługi klienta.
fot. Marcin Siekierski |
Gdzie na świecie prowadzą Państwo badania nad nowymi substancjami aktywnymi oraz surowcami?
Marcin Siekierski:Nasze produkty rozwijane i badane są w dziale Research & Innovation, w głównej siedzibie Provital Group w Barcelonie. To tu generowane są pomysły nowych surowców, proponowane są ścieżki aktywności oraz wyszukiwane są roślinne źródła związków o określonym mechanizmie działania – czy to na podstawie analizy dostępnej literatury, czy też drogą screeningów in-vitro lub prognozowania in silico. Oczywiście nasz dział badawczy ściśle współpracuje z wieloma ośrodkami naukowymi – wymienić tu mógłbym chociażby Wydział Biochemii i Biologii Molekularnej Uniwerytetu w Barcelonie, Uniwersytet Kraju Basków w Bilbao, Kataloński Instytut Chemii Zaawansowanej (IQAC-CSIC) czy Instytut Badań Medycznych w Barcelonie (IMIM). Surowce takie jak Keratrix™, Vitasource™, Provislim™ i inne powstały w kolaboracji z uczonymi z tych jednostek. Natomiast rośliny, które są przedmiotem naszych badań i znajdują zastosowanie w surowcach, pochodzą praktycznie z całego świata, w tym również z Polski.
Czy w najbliższym czasie będzie miała miejsce premiera nowych substancji aktywnych?
Marcin Siekierski:Jak najbardziej. Premierom nowych surowców zwykle sprzyja największa impreza branżowa w Europie, czyli targi In-Cosmetics, na których tego roku zaprezentowaliśmy nową substancję aktywną dla cery wrażliwej Caresoft™, opartą na bardzo innowacyjnym mechanizmie regulowania pH komórkowego skóry. Oprócz tego jeszcze w tym roku nasi klienci mogą liczyć na nowe produkty – w najbliższych miesiącach. zamierzamy dalej rozszerzyć gamę roślinnych substancji regenerujących i kondycjonujących włosy. Oprócz tego na drugą połowę roku planowana jest premiera nowego nawilżacza, substancji anti-aging, a także coś bardzo ekscytującego…
Państwa najlepsze produkty to?
Marcin Siekierski:Jest to trudne pytanie, ponieważ tych produktów jest tak dużo, że nie wiem od czego zacząć JDuże nadzieje wiążemy ze świeżo zaprezentowanym Caresoft™, którego rewolucyjny mechanizm działania oraz skuteczność powinny przypaść do gustu szczególnie klientom ukierunkowanym na innowacyjność. Rewelacyjne wyniki w badaniach na włosach, zwłaszcza zniszczonych, ma Keratrix™. Mechanizm działania Provislim™, który podczas In-Cosmetics otrzymał 3. nagrodę za najbardziej innowacyjny surowiec roku, jest zastrzeżony przez Provital i również niezmiernie ciekawy. Pod względem sukcesu rynkowego w Polsce na pewno najlepiej wypada Hydromanil™ - roślinna substancja nawilżająca, o interesujących właściwościach kosmetycznych (sekwencyjne uwalnianie substancji aktywnych) i aplikacyjnych, wysokiej skuteczności oraz bardzo przystępnej cenie, doceniona przez wielu klientów. Mógłbym tak wymieniać godzinami…
Zostali Państwo wyróżnieni 2. nagrodami: Gazelami Biznesu 2010 oraz Diamentami Forbesa 2011. W jaki sposób osiągają Państwo tak fantastyczne wyniki?
Marcin Siekierski:Nasze sukcesy są pochodną wielu czynników. Z jednej strony niewątpliwie przyczyniła się do tego bardzo szeroka, stale rozwijana i zróżnicowana oferta asortymentowa (blisko 1000 różnych produktów), która pozwala nam płynnie dopasować się do różnych wymagań naszych klientów. Nie bez znaczenia jest również wysoka jakość surowców i często rozsądna cena. Myślę jednak, że głównym źródłem naszych sukcesów są ludzie – kompetentni, doświadczeni, rzetelni, entuzjastyczni i zaangażowani w swoją pracę pasjonaci. Naszym największym sukcesem, dużo ważniejszym od nagród i dyplomów, są słowa pochwały od naszych klientów, którzy cenią nas za wysoki poziom obsługi, solidność, wiarygodność, fachowość, elastyczność i profesjonalizm. Na pewno nie zamierzamy spoczywać na laurach i dalej będziemy podążać wytyczoną w ten sposób ścieżką.
Marcin Siekierski-Absolwent wydziału Towaroznawstwa Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, aktualnie słuchacz podyplomowych studiów z Chemii kosmetycznej na Wydziale Chemii Uniwesytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Z branżą kosmetyczną i firmą Provital związany od 5 lat, od ponad 3 lat pełni funkcję Technical and Sales Manager'a.
Portal Biotechnologia.pl dziękuje za możliwość przeprowadzenia wywiadu.
Red. Marta Kłopotowska
KOMENTARZE