W pierwszej części spotkania zaproszeni prelegenci podali przykłady działań istotnych w podejmowaniu biznesowych decyzji i w identyfikowaniu strategicznych obszarów rozwojowych. Wśród prelegentów znaleźli się m.in. Anna Masłoń-Oracz z Maroney Group, która scharakteryzowała możliwości eksportu oraz szanse i zagrożenia wynikające ze współpracy z kontrahentami z Afryki, a dr inż. Dariusz Smoleń z Mazowieckiego Klastra BTM Innovations przedstawił kompendium dotyczące projektów innowacyjnych od pomysłu do wdrożenia. Ponadto Agnieszka Pietrusińska z Agencji Rozwoju Przemysłu opisała Platformę Transferu Technologii – instrumentu do realizacji idei otwartych innowacji, a Magdalena Jackowska-Rejman omówiła główne założenia idei Open Innovations.
Druga część spotkania miała formę warsztatową i została przeprowadzona w trzech grupach: innowacje, rozwój kadr i eksport. W trakcie warsztatów przedstawiciele branży ukierunkowali swoje działania i wskazali najważniejsze wyzwania w ramach obszarów tematycznych.
Organizatorzy i goście spotkania wyznaczyli kolejne aspekty do dyskusji tj. platforma CRM jako specjalistyczne narzędzie do strategicznych i marketingowych aspektów zarządzania relacjami z klientem, eksport w kierunku krajów Bliskiego Wschodu oraz projekty innowacyjne dla branży kosmetycznej w ramach nowej perspektywy unijnej 2014-2020.
Prezes Płockiego Parku Przemysłowo- Technologicznego, Zbigniew Bednarski zapewnia producentów kosmetyków o korzyściach wynikających z przynależności do Grupy Kosmetycznej.
Warto wysłuchać tej rozmowy!
KOMENTARZE