Zero waste
Ruch zero waste to jeden z najdłużej utrzymujących się trendów lifestyle. Właściwie wpisał się już w codzienność na tyle mocno, że producenci zostali postawieni przed koniecznością projektowania bardziej ekologicznych wyrobów o transparentnej historii produkcji. Naturalność, świadome wybory konsumenckie, odnawialność i ponowne użytkowanie – to filary, na których stoi trend. Logicznym wnioskiem płynącym z tej listy jest więc to, że odbiorca zero waste jest bardzo wymagający i proponowany mu produkt musi być najwyższej jakości, w zgodzie z ideologią. Na konferencji pójdziemy o krok dalej i zastanowimy się wspólnie, jak nie tylko zadowolić obecne oczekiwania konsumenta, ale także, jak je uprzedzić i zaproponować innowacyjne rozwiązania.
Athleisure skincare
Termin „athleisure beauty”, czyli „aktywne piękno”, powstał w 2013 r. w firmie Sweat Cosmetics z inicjatywy zawodowych piłkarek. Pomysł podłapali szybko bardziej „wysportowani” konsumenci ze względu na fakt, że kosmetyki „dla aktywnych” doskonale wpasowały się w ich codzienną rutynę, czyli poranny jogging i wieczorny stretching. W dobie zdrowego odżywiania i uprawiania sportu potrzebujemy inteligentnych rozwiązań, które przyniosą efekt, zanim zdążymy wrócić z siłowni czy sklepu ekologicznego. Ponadto podczas intensywnych ćwiczeń w miarę wzrostu krążenia krwi, przyspiesza tętno, gruczoły potowe wzmagają funkcjonowanie i pory rozszerzają się, aby ochłodzić skórę, wspomagając jednocześnie detoksykację organizmu. Nałożenie ciężkiego podkładu na powierzchnię twarzy nie jest najlepszym pomysłem z uwagi na fakt zatykania porów i ryzyko powstania zaskórników i innych zmian o podłożu trądzikowym. Wielu amatorów sportu jednak przyzna, że trudno obyć się bez chociażby podstawowego make-upu w obliczu pocącej się i zaczerwienionej od wysiłku skóry. Ideą althleisure skincare jest więc podążanie za potrzebami aktywnego konsumenta, pielęgnacja, odżywienie skóry w trakcie i regeneracja po treningu. Do dyspozycji klientów na rynku dostępne są chłodzące, nawilżające mgiełki, spraye do twarzy i pomadki, lekkie i trwałe podkłady, nieobciążające pudry matujące, dezodorujące chusteczki, serum i kremy z filtrem oraz cała gama innych kosmetyków. Bez wątpienia jest więc z czego wybierać, a prelegent rzuci światło na to, kim jest i czego oczekuje użytkownik athleisure skincare.
Clean beauty
Kosmetyki clean beauty to środki zarówno naturalne, jak i syntetyczne, zawierające substancje niepodrażniające i nieszkodliwe dla zdrowia w długotrwałym efekcie. W założeniu powinny mieć krótkie składy, a receptury – być złożone tylko ze składników kojarzonych powszechnie jako bezpieczne dla zdrowia i środowiska, przejrzyście pozyskanych ze skutecznych surowców oraz pochodzących ze sprawiedliwego handlu. Trend clean beauty jest w swej idei zgodny z etyką, bezpieczeństwem i skutecznością produktów kosmetycznych. Czasem trend jednak przypomina odwróconą proporcję, w której użytkownik dyktuje warunki i wyrokuje o składzie produktu. Czy protesty przeciwko wszystkim substancjom wykorzystywanym w kosmetykach mają naukowe uzasadnienie? Na Beauty Innovations słuchacze dowiedzą się m.in., jak zwiększyć świadomość konsumenta na temat składu, jak mogą zbudować zaufanie do swoich receptur oraz zagłębią się w tajniki clean beauty. Oprócz tego poruszone zostaną tematy healthy aging i skip care/skincare diet, które są niemniej ważne i aktualne na rynku kosmetycznym.
Beauty Innovations – Forum Branży Kosmetycznej
Beauty Innovations – Forum Branży Kosmetycznej organizowane przez portal Biotechnologia.pl będzie miało miejsce już 10-11 grudnia. W tym roku wydarzenie odbędzie się w formie online. Przypomnijmy, że Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia przyjęła patronat naukowy nad wydarzeniem i z tej racji przewidzieliśmy cenę specjalną dla wykładowców i studentów WSIiZ w wysokości 270 zł. Program i formularz rejestracyjny na Beauty Innovations są dostępne na stronie konferencji. Pan Rektor swój wykład pt. „Trendy światowe kształtujące rynek kosmetyczny – Athleisure Skincare, Zero Waste, Clean Beauty, Healthy Aging, Skip Care/Skincare diet” wygłosi 10 grudnia o godzinie 12:50. Serdecznie zapraszamy!
KOMENTARZE