Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
L'Oreal - firma numer jeden we wszystkich segmentach sprzedaży
16.08.2007
Dyrektor Generalny grupy L’Oreal Jean Paul Agon zapewnia, że jeszcze w tym roku L’Oreal będzie na polskim rynku kosmetycznym firmą numer jeden we wszystkich segmentach sprzedaży.


W tym roku mija 15 lat od pojawienia się w Polsce największej światowej firmy produkującej kosmetyki- grupy L’Oreal wraz z takimi markami jak: Garnier, Biotherm, Lancome, Vichy czy niedawno wprowadzona do Polski marka Body Shop.

W przeciągu najbliższych dwóch lat firma L’Oreal planuje wprowadzić na rynek kolejną markę luksusową- Kieh’s, natomiast na jesieni 2007r. na polskim rynku ma pojawić się Sanoflore- niedawno przejęta przez L’Oreal francuska marka kosmetyków naturalnych.

Fabryka firmy mieszcząca się pod Warszawą w okolicach Pruszkowa eksportuje kosmetyki do wielu krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Wkrótce dołączy do grona największych fabryk L’Oreala na świecie pod względem mocy produkcyjnych. Planowane są również liczne inwestycje, na które już przeznaczono 20 mln euro.

Body Shop wraz z Sanoflore uzupełniają portfolio firmy, umożliwiając odpowiedź na nowy trend, widoczny zwłaszcza w krajach Europy Środkowej, gdzie coraz więcej konsumentów sięga wyłącznie po naturalne produkty. „Body Shop jest osobną częścią grupy L’Oreal. Chcieliśmy przeprowadzić integrację w miękki sposób i dlatego na naszych nowych rynkach działa ona zwykle na zasadzie franczyzy”- mówi dyrektor generalny firmy. Wyłączne prawo franczyzy na rynku polskim posiada grupa Ashaya Retail, która w przeciągu najbliższych 2 lat planuje otworzyć w Polsce 7 nowych sklepów zlokalizowanych w centrach handlowych.


Źródło: na podstawie wywiadu przeprowadzonego przez p. Beatę Chomątowską (Rzeczpospolita)
KOMENTARZE
Newsletter