Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
L'Oréal odnotował znaczny wzorst sprzedaży w pierwszej połowie tego roku
13.07.2010
Firma L'Oréal odnotowała znaczny wzrost sprzedaży o 10,2% w pierwszej połowie 2010.
Jean-Paul Agon, dyrektor generalny grupy, powiedział, że uzyskany wzrost, w dużej mierze jest odzwierciedleniem korzystnego kursu euro i penetracji rozwijających się rynków w Rosji, Brazylii i Chinach.

Zyski w Europie Zachodniej wzrosły o zaledwie 1,1%, natomiast w Ameryce Północnej o 4,2%. Sprzedaż na nowych, wschodzących rynkach, wyniosła w całości około 11,1%. Odnotowano o 11% większą sprzedaż w Azji i 18,4% w Ameryce Łacińskiej. Najbardziej znaczny wzrost - około 7,6% - był ze sprzedaży kosmetyków luksusowych Lancôme, Yves Saint Laurent (YSL) i Helena Rubinstein i innych tego typu podgrup. „Marka YSL była bardzo silnie się rozwinęła.” Powiedział Agon. „Podobnie jak kosmetyki do makijażu firmy Maybelline, które również wykazały silny wzrost sprzedaży na kilku kontynentach”.

Masowa sprzedaż kosmetyków produkowanych przez L'Oreal Paris i Garnier wzrosły o 4,1%, podczas gdy profesjonalne produkty fryzjerskie uzyskały wzrost sprzedaży o 4,7%. Natomiast kosmetyki do pielęgnacji ciała odniosły spadek sprzedaży o 0,1%. Firma wyraża jednak nadzieję iż wyniki poprawią się w następnym półroczu.

Źródło: www.cosmeticsbusiness.com

red. Aleksandra Sęda
KOMENTARZE
Newsletter