Największą wśród nich grupę stanowiły produkty kosmetyczne i służące do pielęgnacji ciała – 273, wyprzedzające drugą pod względem wprowadzonych nowości grupę słodyczy – 146, a następnie produkty mleczarskie – 143 artykuły. W dalszej kolejności były napoje – 129 nowości, artykuły mrożone i lody – 101, środki odżywcze – 55, artykuły mięsne – 47, żywność dla dzieci – 44, środki czystości i proszki do prania – 43 nowości. Ogółem przebadano 23 kategorie produktów.
Zdaniem respondentów najwięcej nowości, których wprowadzenie na rynek było sukcesem, wystąpiło w grupie produktów mlecznych, w napojach, mrożonkach. Kosmetyki i preparaty do pielęgnacji ciała znalazły się na 4 miejscu wśród 33 kategorii i podkategorii FMCG (produktów szybkozbywalnych). Konsumenci wysoko ocenili też nowości w dziedzinie środków czystości – 6 miejsce. Trzecią dziesiątkę udanych nowości otworzyły proszki do prania.
Źródło: Wiadomości Kosmetyczne
KOMENTARZE