Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Kosmetyki dla dzieci
25.11.2008
W porównaniu do skóry osób dorosłych, skóra niemowlęcia pod względem anatomicznym i fizjologicznym wykazuje znaczne różnice



•    Naskórek oraz grubość warstwy rogowej jest zmniejszona, wpływa to na zwiększenie przeznaskórkowej utraty wody oraz zwiększa stopień wchłaniana substancji aktywnych aplikowanych miejscowo
•    Skóra właściwa- jej grubość jest zmniejszona- konsekwencją tego jest zwiększona wrażliwość na działanie czynników zewnętrznych.
•    Ilość włókien kolagenowych jest zmniejszona –wpływa to na zmniejszenie elastyczności skóry, zwiększa się tendencja do powstawania pęcherzy
•    Skóra niemowląt jest znacznie gorzej chroniona przed szkodliwym wpływem promieniowania UV, jest bardziej fotorważliwa ze względu na obniżoną liczbę melanocytów.
•    W pierwszych dniach życia gruczoły potowe nie funkcjonują prawidłowo, istnieje możliwość przegrzania organizmu dziecka
•    Suchość skóry niemowlęcia może wynikać ze zmniejszonej ilości wolnych aminokwasów w warstwie rogowej naskórka


Powyższe informacje są niezwykle cenną wskazówką dla producentów kosmetyków dla dzieci, którzy, projektując taki preparat muszą zwrócić szczególną uwagę na bezpieczeństwo kosmetyku, dobór odpowiednich surowców oraz właściwą dawkę substancji aktywnych, tak, aby przy bezpośrednim kontakcie ze skórą dziecka nie wywoływały żadnych podrażnień.

Wychodzą na przeciw oczekiwaniom producentów kosmetyków dla dzieci i kobiet w ciąży proponujemy Państwu jednodniowe szkolenie  „Kosmetyki dla kobiet w ciąży i dzieci” realizowane w ramach Akademii Innowacyjnego Biobiznesu, które odbędzie się dnia 16 grudnia w Warszawie.

Więcej informacji dotyczących szkolenia  znajdą Państwo  tutaj http://www.biotechnologia.pl/kosmetologia/78/848

Źródło: Infromacje własne,
Beata Bartkiewicz, Monika Dudra-Jastrzębska, Iwona Jazienicka- Wybrane dermatozy wieku dziecięcego – artykuł
KOMENTARZE
news

<Maj 2024>

pnwtśrczptsbnd
29
30
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
1
2
Newsletter