Cena zakupu tych marek wyniosła około 420 milionów USD. Sfinalizowanie transakcji wymaga jeszcze zatwierdzenia przez amerykański urząd antymonopolowy i spodziewane jest przed końcem pierwszego kwartału 2006 roku. "Te wiodące marki doskonale pasują do naszej podstawowej działalności biznesowej, jaką jest wytwarzanie preparatów do pielęgnacji ciała. Z pewnością przyczynią się do dalszego wzrostu i dochodowości tego działu naszej aktywności gospodarczej,” twierdzi Hans Van Bylen vice prezes koncernu Henkel Cosmetics. „Cieszymy się, że staniemy się trzecią co do wielkości firmą na amerykańskim rynku dezodorantów. Przejęcie tych marek zdecydowanie wzbogaci portfolio firmy Dial.” 80% całej sprzedaży zakupionych marek pochodzi z rynku amerykańskiego. Pozostałe 20% sprzedaży to głównie rynek brytyjski oraz w zdecydowanie mniejszym stopniu Ameryka Łacińska i Australia.
Oprac. Katarzyna Walczak. Źródło:informacja biznesowa Global Cosmetic Industry Magazine
KOMENTARZE