Oprócz tego Kolastyna zamierza zbudować nowoczesne laboratorium i zakład produkcyjny w Niepołomicach koło Krakowa. Koszt tego projektu to 20 mln zł, z czego emisja akcji zapewni 5-6 mln zł.
„Chcemy zdobyć 10% rynku kosmetyków pielęgnacyjnych. Obecnie mamy 5%. Będziemy to robić przez rozwój organiczny lub przejęcia innych spółek” – powiedział prezes spółki Andrzej Grzegorzewski podczas prezentacji.
Znaczny wzrost mocy produkcyjnych ma zapewnić też nowa fabryka.
„Będzie ona gotowa pod koniec 2008 roku. Dzięki niej będziemy mogli podwoić nasze moce produkcyjne” – powiedział prezes.
Kolastyna jest na szóstym miejscu wśród producentów kosmetyków pielęgnacyjnych w Polsce (5,2% udziału w rynku). Jest także największym w Polsce producentem kosmetyków do opalania (17,8% udziału wg wartości), które stanowią 20% przychodów spółki.
W końcu listopada Rafał Abratański wiceprezes IDMSA – organizatora emisji – mówił, że oferta publiczna Kolastyny powinna zostać zrealizowana w styczniu 2007 roku. We wrześniu Kolastyna zapowiadała, że jej debiut na GPW nastąpi najdalej w II kw. 2007 roku.
Prospekt spółki jest już w Komisji Nadzoru Finansowego.
W 2005 roku zysk netto Kolastyny wyniósł 2,57 mln zł, zysk operacyjny – 6,78 mln zł przy 81,5 mln zł przychodów.
Największym udziałowcem spółki jest rodzina Grzegorzewskich, posiadająca 79% akcji.
KOMENTARZE