14 września 2012 odbędzie się w Warszawie uroczysta inauguracja programu. W międzynarodowej konferencji udział wezmą polscy producenci kosmetyków, ich zagraniczni kontrahenci oraz dziennikarze. Udział w konferencji jest bezpłatny, jednak ilość miejsc ograniczona – rejestracji na wydarzenie można dokonywać na stronie www.polishcosmetics.pl
Zapytana o oczekiwania względem Programu Pani Marianna Wartecka, PR & Marketing Coordinatorw SPC House of Media, odpowiada Celem programu promocji branży kosmetycznej – jak i całego programu Marka Polskiej Gospodarki – jest zwiększenie wiedzy na temat polskich marek za granicą. Według badań przeprowadzonych przez MG, na świecie są tysiące polskich produktów, ale mało kto wie, że są z Polski. Dlatego chcemy zbudować silną pozycję polskich marek zagranicą oraz podnieść atrakcyjność inwestycyjną naszego kraju.
Program promocji branży kosmetycznej będzie trwać 3 lata i zostanie przeprowadzony na terenie: Chin, Brazylii, Stanów Zjednoczonych, Rosji, Ukrainy, Włoch, Niemiec, Turcji i Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Podstawowe korzyści dla polskich przedsiębiorców to według Pani Warteckiej przede wszystkimzwiększenie eksportu, zdobycie nowych rynków, nawiązanie nowych kontaktów biznesowych, promocja polskiej branży kosmetycznej jako całości i konkretnych marek, które się na nią składają.
Polscy przedsiębiorcy będą mieli okazję wzięcia udziału w szeregu przygotowywanych dla nich wydarzeń: wyjazdów na targi, pokazów produktów, misji gospodarczych, szkoleń. Zagraniczni dziennikarze i kupcy będą z kolei zapraszani do Polski na wizyty studyjne i spotkania z rodzimymi przedsiębiorcami. W ramach programu przeprowadzona zostanie także międzynarodowa kampania reklamowa.
Według Pani Marianny Warteckiej - polskie marki już są konkurencyjne w stosunku do renomowanych międzynarodowych producentów kosmetykówPolscy producenci już dziś dobrze sobie radzą na rynkach międzynarodowych, dlatego branża kosmetyczna została przez MG wybrana jako jedyna z priorytetowych polskich branż. Program ma tę konkurencyjność jeszcze podnieść.
Udział polskich producentów kosmetyków w programie jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Firmy otrzymać mogą zwrot 75% kosztów poniesionych w związku z udziałem w wydarzeniach programu. Przedsiębiorcy z branży kosmetycznej aktywnie korzystają z tej możliwości – do 6 sierpnia 2012 złożyli już 11 wniosków o dofinansowanie.
Program jest współfinansowany przez Ministerstwo Gospodarki oraz Unię Europejską.
red. Agata Lebiedowska
KOMENTARZE