Chociaż kosmetyki są w UE regulowane przede wszystkim przez Rozporządzenie (WE) nr 1223/2009, GPRS ma znaczenie w kilku kluczowych obszarach.
Co to oznacza dla osób sprzedających kosmetyki?
• Obowiązek dostarczania szczegółowych informacji o produkcie: Sprzedawcy muszą zapewnić konsumentom pełne dane na temat oferowanych produktów, w tym potencjalnych zagrożeń, instrukcji użycia oraz ograniczeń zastosowania.
• Konieczne jest wdrożenie mechanizmów umożliwiających śledzenie pochodzenia i drogi dystrybucji produktów, co jest kluczowe w przypadku ewentualnych działań reklamacyjnych lub wycofania towaru z rynku.
• Producenci i sprzedawcy ponoszą pełną odpowiedzialność za bezpieczeństwo oferowanych produktów, co wymaga dokładnej weryfikacji dostawców i stałego monitoringu jakości asortymentu.
• Zgłaszanie niebezpiecznych produktów – GPRS wzmacnia system RAPEX (obecnie: Safety Gate) – czyli system szybkiego ostrzegania o niebezpiecznych produktach. Producenci i dystrybutorzy kosmetyków muszą mieć procedury umożliwiające szybką reakcję na zgłoszenia o potencjalnym zagrożeniu
• Jeśli kosmetyki są importowane spoza UE, importerzy i dystrybutorzy muszą zagwarantować ich zgodność z unijnymi przepisami, zarówno w zakresie GPSR, jak i Rozporządzenia 1223/2009
• Sklepy internetowe są zobowiązane do zamieszczania praktycznych wskazówek dotyczących bezpiecznego użytkowania produktów, potencjalnych zagrożeń oraz prawidłowej konserwacji towaru.
✔️ Jak to wygląda w kontekście sprzedaży kosmetyków?
✔️ Kogo dokładnie dotyczą nowe przepisy?
✔️ Jakie są wymogi rozporządzenia?
✔️ Jaki wpływ ma ono na sprzedaż produktów kosmetycznych online?
O tym wszystkim powie Ewelina Drelich webinaru:
GPRS, czyli Rozporządzenie o Ogólnym Bezpieczeństwie Produktów a branża kosmetyczna
Kiedy: 22 sierpnia
Szczegóły i rejestracja: TUTAJ
KOMENTARZE