Czas ostatnich 7 lat był bardzo korzystny dla rynku, ponieważ przeszedł on szybką transformacje i w chwili obecnej znajduje się w fazie ekspansji. Ponadto, wraz ze wzrostem dochodu rozporządzalnego rosnącej populacji Chin( zwłaszcza kobiet) i aktywnymi kampaniami promocyjnymi kosmetyków w latach 2010 -2013 przewiduje się dalszy dynamiczny rozwój rynku, który na przełomie tych lat zgodnie z oczekiwaniami złożonego rocznego wskaźnika wzrostu(CAGR) wyniesie 12 %.
Dane te pochodzą raportu RNCOS “Cosmetics and Toiletries Market in China".
W raporcie stwierdzono również dominację kosmetyków do pielęgnacji skóry nad innymi grupami produktów pielęgnacyjnych. W 2009 roku segment ten zdobył prawie połowę rynku i nie wykazał żadnych oznak spowolnienia, mimo przewidywanego scenariusza recesji. Inne segmenty kosmetyków takich jak: preparaty do pielęgnacji włosów, kosmetyki kolorowe, zapachy, itp., również odnotowały dwucyfrowy wzrost sprzedaży w ciągu ostatnich kilku lat.
Chiński rynek kosmetyków stwarza olbrzymie możliwości dla rodzimych jaki i międzynarodowych koncernów kosmetycznych. Jednakże należy zaznaczyć , że Koncerny takie jak P&G i L'Oreal są obecnie liderami na rynku chińskim. Firmy te są odpowiedzialne za generowanie większości przychodów branży kosmetycznej w Chinach a konsumenci preferują ich produkty nad tymi, które oferują lokalni producenci.
Oprac.: Marta Kłopotowska
KOMENTARZE