Przewodnią wartością OREKA jest minimalizm i dbałość o szczegóły. Wielofunkcyjne kostki do demakijażu zastępują kilka produktów: mleczko do demakijażu, peeling, żel myjący i tonik. Dzięki temu zamiast czterech produktów na półce jest jeden, który pielęgnuje cerę oraz poprawia jej zdrowie i kondycję. W produktach OREKA nie ma plastiku. Zamiast standardowej foli na kostce została zastosowana biodegradowalna warstwa ochronna. Wszystko po to, aby dbać o skórę i środowisko. – Moje wartości to minimalizm i troska o planetę oraz drugiego człowieka. Nie lubię nadmiaru i przerostu formy nad treścią. Cenię wysoką jakość i dbam o nią we wszystkim, co robię. OREKA jest moim autorskim konceptem, najbardziej oddającym moje wartości – mówi dr Izabela Zawisza, założycielka marki.
W skład marki wchodzą dwa rodzaje kostek do demakijażu:
* silnie oczyszczająca kostka do demakijażu OREKA, cena: 25 zł,
* antysmogowa kostka do demakijażu OREKA, cena: 25 zł.
– Kostki OREKA podczas codziennego rytuału oczyszczania cery delikatnie ją peelingują (drobinami zawartych w kostce biosacharydów) i złuszczają (dzięki dobroczynnemu działaniu kwasu mlekowego). Dodatkowo w składzie kosmetyków znajduje się witamina E, znana ze swoich odmładzających właściwości. Dzięki działaniu alantoiny i pantenolu, skóra zostaje miękka i nawilżona – wyjaśnia dr Zawisza.
Rozwój sprzedaży w drogeriach internetowych
– W tej chwili marka jest dostępna w drogeriach i aptekach online, m.in. MINTI Shop, Drogerie Natura, Apteka Zdrovita. Licząc na otwarcie sklepów i galerii rozwijamy również sprzedaż stacjonarną. Kostki OREKA są dostępne m.in. w Elektrowni Powiśle w Polish Nature BeautyBar, Be Clinic w Centrum Riviera w Gdyni czy Cloudmine na Paryskiej 17 w Warszawie. To, co było dla nas miłym zaskoczeniem, to fakt, że pomimo pandemii, nieznanej marki na rynku oraz nowości w kategorii demakijaż OREKA została ciepło przyjęta i pozytywnie oceniona – mówi założycielka marki.
Od pracy naukowej, poprzez start-up, do własnej marki kosmetycznej
Dr Izabela Zawisza jest aktywnym naukowcem – jest współwynalazcą czterech zgłoszeń patentowych oraz doświadczonym przedsiębiorcą. Podczas studiów doktoranckich w Polskiej Akademii Nauk w Instytucie Biochemii i Biofizyki, pomimo zupełnie innego tematu rozprawy doktorskiej (skupionego na drug leads), wspólnie z promotorem opracowała koncept molekuły, która blokuje wchłanianie przez skórę jonów niklu, tym samym niwelując skutki alergii niklowej. Dr Zawisza postanowiła skomercjalizować wyniki swoich badań.
Po długim procesie pozyskania finansowania, dzięki wsparciu anioła biznesu, w 2015 r. założyła firmę badawczo-rozwojową KF Niccolum. Półtora roku później wprowadziła na rynek kosmeceutyk chroniący przed alergią kontaktową NidiesqueTM, a w 2018 r. markę kosmetyków z technologią metal screen Nuev. Przez dwa lata pełniła funkcję prezesa zarządu spółki. Była zaangażowana, jako wspólnik w tworzenie spółki eksportowej w Chinach i Stanach Zjednoczonych. Pozyskała i rozliczyła z powodzeniem dotacje UE na nowe projekty badawcze.
Izabela Zawisza obecnie koncentruje się na realizacji własnych projektów badawczych oraz autorskiej marce kosmetycznej OREKA. W polu jej zainteresowań leży rynek australijski, chiński i amerykański. W pierwszym kwartale 2021 r. wraz z nową wspólniczką planuje założenie firmy eksportowej dla OREKA Laboratories.
KOMENTARZE