Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
DERMOKOSMETYKI W MOJEJ APTECE
01.06.2010
Dermokosmetyki stały się rozpoznawalną kategorią produktów farmaceutycznych, docenianą przez wymagające klientki polskich aptek. Blisko 100% kobiet, które wzięły udział w ankiecie „Moje dermokosmetyki” zna lub stosuje dermokosmetyki oraz oczekuje widocznych i trwałych efektów ich działania
Jednocześnie, jak podkreśla 57% farmaceutów w skierowanym do nich badaniu ankietowym , przy właściwym doborze dermokosmetyku, konieczna jest porada i wsparcie farmaceuty.

FARMACEUTA – DORADCA

Blisko 100% farmaceutów deklaruje, że po krótkim wywiadzie, jest w stanie ocenić typ skóry i dobrać odpowiedni dermokosmetyk. Źródłem wiedzy o tych produktach są doświadczenia własne z ich stosowania (26%) oraz informacje handlowe (44%). Kompleksowe i nowoczesne rozwiązania dermokosmetyczne, w kontekście potrzeb i oczekiwań konsumentek, nakładają na farmaceutów odpowiedzialność związaną z informowaniem o właściwościach tych produktów. Zdaniem farmaceutów (68,5%) kobiety mają problem z właściwą oceną swojego typu skóry oraz świadomym doborem produktu (56%).
Polki, swoimi oczekiwaniami wobec dermokosmetyków, skłaniają producentów do ciągłego poszukiwania innowacyjnych rozwiązań odpowiadających na problemy współczesnej dermatologii i kosmetologii. Warto obserwować nowe trendy na rynku dermokosmetyków. Obecnie swój potencjał i bogate doświadczenie w dziedzinie medycyny wykorzystują firmy farmaceutyczne. Oferowane preparaty powstają przy wykorzystaniu wysokich standardów farmaceutycznych. To ważny argument w rozmowie z konsumentkami, które często polegają na opinii farmaceuty przy wyborze skutecznych dermokosmetyków – mówi Aleksandra Baudler, magister farmacji.

WIEDZA BUDUJE ZAUFANIE

Farmaceuci chcą budować swoje relacje z klientami aptek poprzez rozbudowaną ofertę handlową (55,4%) oraz tworząc programy lojalnościowe (52%). Dla ankietowanych kobiet farmaceuci są doradcami z dziedziny leków (62%), wiarygodnymi ekspertami w zakresie dermokosmetyków (44%). Od farmaceuty oczekuje się praktycznych wskazówek na temat stosowania produktów (48%), a jego opinie są potwierdzeniem ich wysokiej jakości (42%). Farmaceuci nie dostrzegają znaczącej roli składu dermokosmetyku jako elementu decydującego o zakupie. Znaczenie składników wskazało zaledwie 6,5% pytanych farmaceutów, mimo, że dla 27% kobiet innowacyjny skład i zawartość substancji aktywnych jest argumentem decydującym o zakupie danego dermokosmetyku. „Cenne jest to, co w środku” – twierdzą coraz bardziej świadome kobiety – wskazując na skuteczność działania, jako przyczyny skłaniającej je do stosowania tych produktów (52% respondentek). Z kolei na drugim miejscu plasuje się ich bezpieczeństwo (29%).

1. Ankieta przeprowadzona wśród 1161 użytkowniczek www.onet.pl, maj 2010
2. Ankieta przeprowadzona w grupie 160 farmaceutów, maj 2010

On Board Public Relations
KOMENTARZE
news

<Czerwiec 2024>

pnwtśrczptsbnd
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
Newsletter