DERMOKOSMETYKI W MOJEJ APTECE
Jednocześnie, jak podkreśla 57% farmaceutów w skierowanym do nich badaniu ankietowym , przy właściwym doborze dermokosmetyku, konieczna jest porada i wsparcie farmaceuty.
FARMACEUTA – DORADCA
Blisko 100% farmaceutów deklaruje, że po krótkim wywiadzie, jest w stanie ocenić typ skóry i dobrać odpowiedni dermokosmetyk. Źródłem wiedzy o tych produktach są doświadczenia własne z ich stosowania (26%) oraz informacje handlowe (44%). Kompleksowe i nowoczesne rozwiązania dermokosmetyczne, w kontekście potrzeb i oczekiwań konsumentek, nakładają na farmaceutów odpowiedzialność związaną z informowaniem o właściwościach tych produktów. Zdaniem farmaceutów (68,5%) kobiety mają problem z właściwą oceną swojego typu skóry oraz świadomym doborem produktu (56%).
Polki, swoimi oczekiwaniami wobec dermokosmetyków, skłaniają producentów do ciągłego poszukiwania innowacyjnych rozwiązań odpowiadających na problemy współczesnej dermatologii i kosmetologii. Warto obserwować nowe trendy na rynku dermokosmetyków. Obecnie swój potencjał i bogate doświadczenie w dziedzinie medycyny wykorzystują firmy farmaceutyczne. Oferowane preparaty powstają przy wykorzystaniu wysokich standardów farmaceutycznych. To ważny argument w rozmowie z konsumentkami, które często polegają na opinii farmaceuty przy wyborze skutecznych dermokosmetyków – mówi Aleksandra Baudler, magister farmacji.
WIEDZA BUDUJE ZAUFANIE
Farmaceuci chcą budować swoje relacje z klientami aptek poprzez rozbudowaną ofertę handlową (55,4%) oraz tworząc programy lojalnościowe (52%). Dla ankietowanych kobiet farmaceuci są doradcami z dziedziny leków (62%), wiarygodnymi ekspertami w zakresie dermokosmetyków (44%). Od farmaceuty oczekuje się praktycznych wskazówek na temat stosowania produktów (48%), a jego opinie są potwierdzeniem ich wysokiej jakości (42%). Farmaceuci nie dostrzegają znaczącej roli składu dermokosmetyku jako elementu decydującego o zakupie. Znaczenie składników wskazało zaledwie 6,5% pytanych farmaceutów, mimo, że dla 27% kobiet innowacyjny skład i zawartość substancji aktywnych jest argumentem decydującym o zakupie danego dermokosmetyku. „Cenne jest to, co w środku” – twierdzą coraz bardziej świadome kobiety – wskazując na skuteczność działania, jako przyczyny skłaniającej je do stosowania tych produktów (52% respondentek). Z kolei na drugim miejscu plasuje się ich bezpieczeństwo (29%).
1. Ankieta przeprowadzona wśród 1161 użytkowniczek www.onet.pl, maj 2010
2. Ankieta przeprowadzona w grupie 160 farmaceutów, maj 2010
On Board Public Relations
KOMENTARZE