Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Debata inaugurująca program: „Twarz z głową: wiem, wymagam, wybieram, sprawdzoną jakość"
04.04.2013

21 marca br. miała miejsce debata ekspercka poświęcona stanowi obecnemu i perspektywom rozwoju medycyny estetycznej. Podczas debaty, uczestniczący w niej eksperci, przedstawili wyniki badania opinii publicznej na temat wiedzy, oczekiwań i postaw Polaków wobec zabiegów medycyny estetycznej. Efektem debaty ekspertów była inauguracja  kampanii edukacyjnej: „Twarz z głową: wiem, wymagam, wybieram sprawdzoną jakość”. Kampania ma na celu propagować wiedzę nt. medycyny estetycznej i kształtować postawy pacjentów w oparciu o świadome wybory i partnerstwo z lekarzem.


Przeczytaj również:

Nowe możliwości medycyny estetycznej- zabiegi z wykorzystaniem tkanek autologicznych

Euroimplant S.A. zrewolucjonizuje rynek medycyny estetycznej?


 

W debacie wzięli udział eksperci:

  • Prof. Waldemar Placek – Sekcja Dermatologii Estetycznej, Polskie Towarzystwo Dermatologiczne
  • Prof. dr hab. n. med. Violetta Skrzypulec-Plinta – Seksuolog, ginekolog, Kierownik Katedry Zdrowia Kobiety Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach
  • Dr Barbara Walkiewicz-Cyrańska – Prezes Stowarzyszenia Lekarzy Dermatologów Estetycznych
  • Dr Maria Rotkiel – Psycholog społeczny
  • Dr Andrzej Ignaciuk – Prezes Polskiego Towarzystwa Medycyny Estetycznej i Anti-Aging, Sekcja   Medycyny Estetycznej PZL)

 

Oto szczegóły dotyczące Kampanii jakie uzyskaliśmy od organizatorów.

Biotechnologia.pl:  Jakie są państwa oczekiwania względem Kampanii Twarz z Głową?

Celem programu: „Twarz z głową: wiem, wymagam, wybieram sprawdzoną jakość” jest „uporządkowanie” rynku medycyny estetycznej poprzez budowanie odpowiednich relacji lekarz-pacjent opartych na profesjonalizmie lekarza i odpowiedzialności w wyborze zabiegu przez pacjenta, który zadowolony z zabiegu będzie najlepszą rekomendacją dla danego lekarza.

Wśród Polaków jest coraz większy popyt na usługi z obszaru medycyny estetycznej. Istotne jest to, aby oferowane zabiegi była najwyższej jakości, a co za tym idzie, aby dostarczała możliwie najwyższy profil bezpieczeństwa. Priorytetem jest jakość, a nie szybki finalny efekt czy cena. Inicjatorzy chcą obalić powstałe wokół medycyny estetycznej negatywne skojarzenia i przedstawić najnowsze fakty w oparciu o wyniki pierwszego w Polsce badania opinii publicznej: „Medycyna estetyczna: znajomość, wiedza, korzystanie, wizerunek”.

Kampania będzie promować mądre („z głową”) i odpowiedzialne wybory oraz budować społeczne zaufanie do medycyny estetycznej.

Kampania ma także przyczynić się do  tego, aby pacjent zainteresowany zabiegiem nie bał się rozmawiać, konsultować w tej sprawie z lekarzem i nie obawiał się zapytać o kwalifikacje lekarza, który ma mu wykonać zabieg.

Do jakiej grupy odbiorców kierowana jest Kampania?

Kampania kierowana jest do wszystkich osób, które poszukują rzetelnej wiedzy z zakresu medycyny estetycznej. Jak wybrać lekarza, jak sprawdzić czy aplikuje nam najwyższej jakości produkt, jak upewnić się, że dany zabieg może zostać wykonany u mnie i przyniesie naturalny i pożądany efekt. Czy niska cena to niskiej jakości produkt? Są to podstawowe pytania jakie powinna sobie zadać osoba, która podjęła decyzję o skorzystaniu z propozycji oferowanych przez medycynę estetyczną.

Debata z ekspertami z dziedziny medycyny estetycznej już się odbyła. Jak dalej będzie przebiegała Kampania? 

 Debata medialna zainaugurowała program: „Twarz z głową: wiem, wymagam, wybieram, sprawdzoną jakość”. Kolejnym krokiem będą aktywności na Facebooku na profilu kampanii Twarz z głową. Inicjatorzy chcą edukować na temat odpowiedzialnego podejścia do medycyny estetycznej.

 

Inicjatorem kampanii „Twarz z głową: wiem, wymagam, wybieram sprawdzoną jakość” jest firma Allergan, a partnerami kampanii są: Stowarzyszenie Lekarzy Dermatologów Estetycznych, Polskie Towarzystwo Medycyny Estetycznej i Anti-Aging Polskie Towarzystwo Lekarskie – Oddział w Warszawie, Sekcja Dermatologii Estetycznej Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego.

 

Rozmawiała Agata Lebiedowska

KOMENTARZE
Newsletter