Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
DAX Cosmetics kupuje markę od Inco-Veritas
08.11.2007
DAX Cosmetics, jeden z czołowych polskich producentów kosmetyków pielęgnacyjnych i słonecznych, kupił markę CELIA oraz 5 innych marek kosmetycznych od firmy Inco-Veritas.
Nowe marki, w ramach których funkcjonują m.in. kosmetyki kolorowe oraz produkty do włosów, uzupełniają ofertę DAX Cosmetics w nowych dla firmy kategoriach.

Celem DAX Cosmetics jest zwiększenie udziałów w polskim rynku kosmetyków i rozszerzenie portfolio w nowych segmentach. Decyzja o udziale w konsolidacji rynku kosmetycznego zapadła po analizie wyników firmy i tendencji rynkowych.

Na mocy umowy z Inco-Veritas z dnia 26 października, firma DAX Cosmetics stała się wyłącznym właścicielem marki Celia (kosmetyki kolorowe i kosmetyki do włosów) oraz marek Siloe i Lavita (kosmetyki do włosów, twarzy i ciała), Bubu (kosmetyki dla dzieci) oraz Biocelia i Marvel. Celia i pozostałe marki pojawią się w ofercie DAX Cosmetics w połowie listopada br.

Celia to marka stworzona w 1959 roku przez polską spółkę Inco-Veritas. W latach 70. i 80. ubiegłego stulecia była drugą po Pollenie najważniejszą polską marką kosmetyczną. W ostatnich latach przychody generowane przez produkty sygnowane logo Celii wynosiły ok. 6 mln rocznie.

Cel dla DAX Cosmetics na najbliższy rok to rewitalizacja marki Celia w segmencie ekonomicznym, wsparcie marketingowe, poprawa jej dystrybucji i ekspozycji produktów w punktach sprzedaży – mówi Jacek Majdax, prezes DAX Cosmetics – W kolejnym roku skoncentrujemy się na uaktualnieniu i unowocześnieniu oferty w ramach marki Celia. Planujemy odzyskać segmenty rynkowe, w których Celia miała silną pozycję, wyraźnie zaniedbaną w ostatnich latach na skutek braku dopasowania oferty do potrzeb rynku, braku działań marketingowych i braku rozwoju dystrybucji.  Celia to marka o dużym potencjale, o bardzo wysokiej rozpoznawalności wśród konsumentów, która doskonale uzupełnia naszą ofertę od strony kategorii produktowych. Przejęcie Celii i pozostałych marek otwiera przed nami nowe segmenty rynku kosmetycznego.”

DAX Cosmetics, spółka oparta wyłącznie na polskim kapitale prywatnym, w ciągu ostatnich trzech lat podwoiła swoje obroty. W ostatnim roku obrotowym (październik 2006 – wrzesień 2007) zysk operacyjny firmy wyniósł ok. 6,5 mln PLN, a przychody ze sprzedaży osiągnęły 47,3 mln PLN i wzrosły o 37% względem analogicznego okresu 2005/06. DAX Cosmetics obecnie znajduje się w czołówce najdynamiczniej rozwijających się i najbardziej rentownych firm. Główne marki w portfolio firmy to teraz marka premium DAX COSMETICS oferująca kosmetyki luksusowe, marka masowa PERFECTA oraz ekonomiczna marka CELIA. Firma produkuje 0,5 mln produktów miesięcznie i zatrudnia 150 osób.

W związku z rozwojem DAX Cosmetics planuje w 2008 roku rozbudowę siedziby w Duchnowie pod Warszawą. Powierzchnia inwestycji to 2,5 tys. mkw. (biuro, laboratoria, produkcja, magazyny). Całkowita wartość inwestycji, łącznie z wyposażeniem, wyniesie ok. 20 mln PLN.

Źródło: DAX Cosmetics

KOMENTARZE
Newsletter