Według badań przeprowadzonych przez firmę Mintel, Brytyjki już od piętnastego roku życia wydają rocznie około 36 funtów (53.8 EURO) na produkty kosmetyczne. Francuzki wydają 32 funty (47.8 EURO) a Niemki i Hiszpanki około 22 funtów (32.89 EURO). Analitycy szacują, iż w tym roku dochód ze sprzedaży kosmetyków przekroczy 1 miliard funtów (1.49 EURO).
Starszy analityk rynku, Michelle Strutton z firmy Mintel twierdzi, iż wzrost sprzedaży kosmetyków w Wielkiej Brytanii można przypisać ogólnym zmianom poglądowym.
"Brytyjski rynek kosmetyków kolorowych od lat 90- tych przeżywał poważny kryzys.
Konsumentki wolały naturalny wygląd, używanie kolorowych kosmetyków nie było modne szczególnie pośród młodych kobiet. Jednak blichtr i glamor powróciły wraz z nadejściem nowego milenium. Znów na twarzach Brytyjek zaczęły dominować kolorowe akcenty. Trend ten przyczynił się do ponownego rozkwitu przemysłu.”
Jednak jeśli chodzi o perfumy czy zapachy, sektor ten został zdominowany przez Hiszpanki. Francuzki nadal zajmują pierwsze miejsce jeśli chodzi o ogólną konsumpcję kosmetyków. Francja pozostaje również największym europejskim rynkiem kosmetyków, perfum oraz produktów przeznaczonych do higieny osobistej. Tuż za nią klasyfikują się kraje takie jak Wielka Brytania czy Niemcy.
KOMENTARZE