Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Brytyjki- top konumentki kosmetyków kolorowych
17.11.2006
W przeciągu ostatnich pięciu lat Brytyjki zdołały zwiększyć swoje wydatki na kosmetyki kolorowe o 40 proc. Obecnie są one jednymi z najlepszych nabywców kosmetyków w całej Europie.


Według najnowszego raportu opracowanego przez firmę Mintel, Fragrances and Cosmetics in Europe (z ang. Zapachy oraz Kosmetyki w Europie), to właśnie Brytyjki wyprzedziły jak do tej pory dominujące Francuzki.

Według badań przeprowadzonych przez firmę Mintel, Brytyjki już od piętnastego roku życia wydają rocznie około 36 funtów (53.8 EURO) na produkty kosmetyczne. Francuzki wydają 32 funty (47.8 EURO) a Niemki i Hiszpanki około 22 funtów (32.89 EURO). Analitycy szacują, iż w tym roku dochód ze sprzedaży kosmetyków przekroczy 1 miliard funtów  (1.49 EURO).

Starszy analityk rynku, Michelle Strutton z firmy Mintel twierdzi, iż wzrost sprzedaży kosmetyków w Wielkiej Brytanii można przypisać ogólnym zmianom poglądowym.

"Brytyjski rynek kosmetyków kolorowych od lat 90- tych przeżywał poważny kryzys.
Konsumentki wolały naturalny wygląd, używanie kolorowych kosmetyków nie było modne szczególnie pośród młodych kobiet. Jednak blichtr i glamor powróciły wraz z nadejściem nowego milenium. Znów na twarzach Brytyjek zaczęły dominować kolorowe akcenty. Trend ten przyczynił się do ponownego rozkwitu przemysłu.”

Jednak jeśli chodzi o perfumy czy zapachy, sektor ten został zdominowany przez Hiszpanki. Francuzki nadal zajmują pierwsze miejsce jeśli chodzi o ogólną konsumpcję kosmetyków. Francja pozostaje również największym europejskim rynkiem kosmetyków, perfum oraz produktów przeznaczonych do higieny osobistej. Tuż za nią klasyfikują się kraje takie jak Wielka Brytania czy Niemcy.

Oprac.: Katarzyna Walczak
KOMENTARZE
Newsletter