Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Targi kosmetyczne Cosmoprof / Bolonia 2015
Anna Sobierska, 18.03.2015
Targi kosmetyczne Cosmoprof / Bolonia 2015
Trwające od 48 lat targi w Bolonii są najważniejszym spotkaniem branżowym na całym świecie. Ponad 100 firm będzie reprezentowało Polskę 20-23 marca na Cosmoprof. Międzynarodowe wydarzenie jest najlepszym momentem na rozszerzeniem kontaktów B2B oraz miejscem na pozyskanie nowych klientów.

 

Dzięki pierwszemu programowi promocji polskiej branży kosmetycznej za granicą realizowanego przez SPC House of Media na zlecenie Ministerstwa Gospodarki, firmy kosmetyczne wspierane finansowo ze środków unii europejskiej mają szansę na poszerzanie sprzedaży na rynku zagranicznym. – W branży kosmetycznej Program przyniósł świetne efekty. Polska jest dziś szóstym największym eksporterem kosmetyków w Europie. Do tej pory pozycja ta była zasługą w dużej mierze światowych koncernów, które w Polsce zlokalizowały swoje zakłady produkcyjne. Jednakże imponujące wzrostysprzedaży zagranicznej, odnotowane w ostatnich latach przez lokalnych producentów, zmieniają te proporcje. Rosnące znaczenie rodzimych marek można będzie zaobserwować na zbliżających się targach w Bolonii. – Mówi Marianna Wartecka, Marketing & PR Coordinator / SPC House of Media.

Oficjalny Polski Pawilon Narodowy w Bolonii będzie największym z dotychczasowych, dzięki temu polskie marki kosmetyczne mają szansę na wyróżnienie się oraz wypromowaniu naszych preparatów za granicami kraju. – Wydarzenie, które cieszy się tak wielkim zainteresowaniem, jest dla producentów doskonałą okazją do pozyskania nowych klientów i wejścia na nowe rynki. Stanowi jednak także spore wyzwanie –przebicie się ze swoją ofertą w tak licznym gronie innych producentów wymaga przemyślanej strategii i nowatorskich rozwiązań. – Pokreśla Pani Wartecka.

Podczas tegorocznej edycji Cosmoprof w Bolonii Polskę reprezentować będą m.in.: Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris, Beliso, Floslek, Ziaja, Eveline. O targach Cosmoprof mówi Olimpia Romanik, Senior Marketing Manager-International Markets / Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris – Kolejna odsłona targów Cosmoprof Bolonia to dla nas okazja na zaprezentowanie się w nowy sposób. Na naszym stoisku dominuje srebrno-biała kolorystyka spójna ze światem marki Dr Irena Eris i podkreślająca jej selektywny, nowoczesny i profesjonalny charakter. W tym roku wykorzystaliśmy unikalne rozwiązania graficzne 3 D tworzące iluzję wielkowymiarowości obrazów, które przenikają przestrzeń stoiska i harmonijnie łącza poszczególne elementy w niestandardowy sposób. Dodatkowo przygotowaliśmy spektakularne powierzchnie prezentacyjne dla głównych nowości produktowych, zarówno w przestrzeni naszego stoiska, jak i w specjalnej strefie New Products Showcase.

Targi w Bolonii będą miejscem biznesowych spotkań. W  2014 roku na targach zaprezentowało się 2450 wystawców z 69 krajów, a liczba zwiedzających z całego świata przekroczyła 200 tysięcy. Niemal 70 tysięcy stanowili handlowcy – importerzy, dystrybutorzy, hurtownicy czy przedstawiciele drogerii. – Targi Cosmoprof w Bolonii są jedną z najważniejszych, o ile nie najważniejszą imprezą targową dotyczącą branży kosmetycznej odbywającą się corocznie w Bolonii. Każda firma, która poważnie myśli o zdobyciu nowych rynków musi być obecna na Cosmoprof Bolonia . Beliso już od wielu lat uczestniczy w targach. W bieżącym roku także będziemy prezentować swoją ofertę na specjalnie przygotowanym  stoisku targowym. Specyfiką tragów w Bolonii jest to, że odwiedzają je klienci z całego świata przez co są one zdecydowanie bardziej atrakcyjne od  mniejszych tragów na terenie Europy, gdzie na ogół pojawiają się klienci lokalni lub tylko europejscy. – Podkreśla Łukasz Barbacki Dyrektor Eksportu i Sprzedaży Detalicznej / Beliso. – W Bolonii jest okazja do rozmów z klientami z wszystkich kontynentów i pozyskania dystrybutora w najbardziej nawet odległych zakątkach globu. 4 dni intensywnej pracy przynoszą zwykle sporą ilość potencjalnych klientów, a czy spotkania zakończą się realną sprzedażą  zależy już od tego jak potoczą się dalsze rozmowy. W obecnych czasach poszukiwanie nowych rynków sprzedaży jest nie tylko kwestią strategii, ale też koniecznością. Cosmoprof jest zdecydowanie jednym z najlepszych  miejsc w Europie, aby  skutecznie realizować zagraniczną ekspansję.

Branżowy Program Promocji dał możliwość rozwoju intensywniejszego zaistnienia polskich marek, kosmetyków na rynku zagranicznym. – W ostatnich latach Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris bardzo mocno rozwinęło swoją działalność eksportową zarówno geograficznie, jak i dystrybucyjnie i sprzedażowo. Niewątpliwym sukcesem jest fakt, że co roku odnotowujemy dwucyfrowe wzrosty sprzedaży na rynki zagraniczne, co pozwala nam wierzyć, że postawienie na eksport jest strategicznie słusznym wyborem i w tym kierunku nadal chcemy się rozwijać. Rośniemy w różnych kierunkach i z wszystkimi markami portfela. – Mówi Olimpia Romanik.

Targi w Bolonii są ostatnim takim eventem organizowanym w ramach właśnie kończącego się rządowego programu promocji polskiej branży kosmetycznej na świecie.

 

 

KOMENTARZE
news

<Styczeń 2019>

pnwtśrczptsbnd
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
25
26
27
28
29
30
31
1
2
3
Newsletter