Dużą popularnością cieszą się w Chinach produkty wybielające, które stanowią drugą pod względem wielkości sprzedaży grupę produktów kosmetycznych. Chińczycy stosują te produkty od najmłodszych swoich lat.
Jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi przemysłu kosmetycznego jest produkcja kosmetyków kolorowych. Sprzedaż tego typu produktów wzrosła w drugim kwartale 2007 roku o 17 % w porównaniu do kwartału pierwszego. Stosowanie kosmetyków typu „makeup” jest w Chinach stosunkowo nowe. W przeszłości Chinki nie malowały sobie twarzy i dlatego wiedza na ten temat jest tam uboga. W telewizji emitowane są obecnie programy, w których przedstawia się podstawy sztuki makijażu.
Największą popularnością cieszą się kosmetyki kolorowe do twarzy (55 %), następnie do makijażu oczu (22%) oraz pomadki, błyszczyki i szminki do ust (15 %). Wzrost średniej ceny dobrych kosmetyków typu „makeup” nastąpił w pierwszej połowie 2007 roku. Wynosiła ona wówczas 296 RMB ($39 U.S.).
Najmniejszą część przemysłu kosmetycznego w Chinach stanowią kosmetyki zapachowe. W ciągu 2007 roku ich sprzedaż wzrastała i spadała, ale z końcowym pozytywnym efektem. Zdecydowanie większą popularnością cieszą się perfumy i wody toaletowe przeznaczone dla kobiet. Średnia cena tych kosmetyków wyniosła w pierwszej połowie 2007 r. 518 RMB ($69 U.S). Do najpopularniejszych zapachów w tym okresie należały: Chanel No. 5, J’adore, Miracle, Chance, Addict 2.
Według analityków z Grupy NPD rynek produktów kosmetycznych w Chinach jest bardzo interesujący dla zagranicznych inwestorów.
Źródło: www.chinaretailnews.com
KOMENTARZE