Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
Analizy rynku handlu detalicznego artykułami kosmetycznymi w Chinach
21.01.2008
Grupa NPD dokonała analizy rynku handlu detalicznego artykułami kosmetycznymi w Chinach.
Wyniki analizy wykazały, iż największą popularnością cieszą się tam produkty do pielęgnacji ciała (71 %), po których następują kosmetyki kolorowe (17%) i kosmetyki zapachowe (12%).

Prestiżowy przemysł kosmetyczny w Chinach różni się znacznie od Amerykańskiego. Prawie 75% całkowitej sprzedaży w Chinach stanowią produkty do pielęgnacji ciała, dla porównania w  USA produkty te zajmują tylko jedną trzecią całkowitej sprzedaży.  Chinki, podobnie jak Amerykanki wydaja dużo pieniędzy na produkty zawierające składniki „Anti-aging”. Średnia cena na prestiżowe produkty do pielęgnacji skóry wynosi 503 RMB ($67 US), natomiast na preparaty zawierające składniki o działaniu „Anti-aging” 687 RMB ($92 US).

Dużą popularnością cieszą się w Chinach produkty wybielające, które stanowią drugą pod względem wielkości sprzedaży grupę produktów kosmetycznych. Chińczycy stosują te produkty od najmłodszych swoich lat.

Jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi przemysłu kosmetycznego jest produkcja kosmetyków kolorowych. Sprzedaż tego typu produktów wzrosła w drugim kwartale 2007 roku o 17 % w porównaniu do kwartału pierwszego. Stosowanie kosmetyków typu „makeup” jest w Chinach stosunkowo nowe. W przeszłości Chinki nie malowały sobie twarzy i dlatego wiedza na ten temat jest tam uboga. W telewizji emitowane są obecnie programy, w których przedstawia się podstawy sztuki makijażu.

Największą popularnością cieszą się kosmetyki kolorowe do twarzy (55 %), następnie do makijażu oczu (22%) oraz pomadki, błyszczyki i szminki do ust (15 %). Wzrost średniej ceny dobrych kosmetyków typu „makeup” nastąpił w pierwszej połowie 2007 roku. Wynosiła ona wówczas 296 RMB ($39 U.S.).

Najmniejszą część przemysłu kosmetycznego w Chinach stanowią kosmetyki zapachowe. W ciągu 2007 roku ich sprzedaż wzrastała i spadała, ale z końcowym pozytywnym efektem. Zdecydowanie większą popularnością cieszą się perfumy i wody toaletowe przeznaczone dla kobiet. Średnia cena tych kosmetyków wyniosła w pierwszej połowie 2007 r. 518 RMB ($69 U.S). Do najpopularniejszych zapachów w tym okresie należały: Chanel No. 5,  J’adore,  Miracle, Chance,  Addict 2.

Według analityków z Grupy NPD rynek produktów kosmetycznych w Chinach jest bardzo interesujący dla zagranicznych inwestorów.

Źródło: www.chinaretailnews.com
KOMENTARZE
Newsletter