Według Organic Monitor, zapotrzebowanie konsumentów na tego typu produkty było silnie stymulowane przez donosy mediów oraz kampanie reklamowe dotyczące zagrożeń płynących z korzystania z niektórych środków chemicznych znajdujących się w kosmetykach. Kampanie reklamowe organizowane przez organizacje takie jak Greenpeace, wydawcę przewodnika Cometox Guide, również zwracają uwagę konsumentów na różnice po między naturalnymi a tradycyjnymi produktami. Sprzedaż naturalnych kosmetyków gwałtownie wzrosła od czasu gdy wiosną 2005 roku nagłośniono, iż wykorzystywane w kosmetykach substancje syntetyczne takie jak np. parabeny mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia. Sprzedawcy detaliczni oraz producenci, od tamtego czasu, odnotowali rekordową ilość sprzedaży. “ Sprzedawcy detaliczni starają się zapewnić swoim klientom jak najlepszy dostęp do naturalnych oraz organicznych produktów. Naturalne kosmetyki znalazły się również w ofertach supermarketów, różnego rodzaju centrów handlowych oraz kanałów dystrybucji takich jak salony piękności czy gabinety kosmetyczne.” Produkty organiczne stają się coraz bardziej popularne, konsumenci zaczynają zwracać uwagę na loga firm produkujących tego typu produkty, stanowią one gwarancję etycznych oraz bezpiecznych produktów. Udział francuskich, organicznych produktów na rynku kosmetycznym wynosi około 25 proc. Eksperci przewidują, iż liczba ta może wzrosnąć w miarę jak więcej firm zacznie rozszerzać swoją ofertę o tego typu produkty. Raport opracowany przez firmę Organic Monitoranalizował główne segmenty francuskiego rynku: naturalne produkty przeznaczone do pielęgnacji skóry, naturalne produkty do higieny jamy ustnej, naturalne produkty do włosów, naturalne kosmetyki kolorowe oraz inne naturalne produkty do higieny osobistej.
Oprac. Katarzyna Walczak. Źródło: Organic Monitor
KOMENTARZE