Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu
2018/2019 w branży kosmetycznej – podsumowania i przewidywania
Zgasły już fajerwerki, a puste butelki szampana trafiły do kontenerów z napisem „szkło”, czas zatem podsumować rok, który właśnie pożegnaliśmy i sprawdzić, co przyniesie branży kosmetycznej rok 2019.

 

 

 

Czego „beautymaniacy" szukali w sieci?

Według raportu Goggle „Year in Search 2018” wśród najczęściej zadawanych w wyszukiwarce pytań związanych z tematem urody znalazły się:

- jak założyć magnetyczne rzęsy?

- czym jest lifting rzęs?

- jak wykonać „kocie oczy”?

- jak przykleić brwi?

Jak widać pielęgnacja i makijaż okolicy oczu są bardzo ważnym elementem codziennych rytuałów kosmetycznych.

Internautki pytały również o to, jak aplikować sok z aloesu. Od kilku miesięcy na temat aloesu w kosmetykach robi się coraz głośniej, zatem spodziewać się możemy szeregu nowych kosmetyków z aloesem w składzie.

 

Przewidywania Pinterestu

Według Pinterestu rok 2019 ma być rokiem „wyjątkowego błysku”. W makijażu mają królować długie (ale naturalne!) rzęsy, neonowe i dające efekt połysku pomadki, manikiur tytanowy, zamiast hybryd i migdałowy kształt paznokci. Fryzjerów czeka spore zaskoczenie, bowiem siwe włosy stają się bardzo modne. Jeśli chodzi o pielęgnację twarzy – serwis wskazuje na rosnącą popularność produktów do oczyszczania w postaci pianki, a także produktów peelingujących w płynie. W temacie surowców kosmetycznych – popularnością ma się cieszyć oczar wirginijski. Woda oczarowa wykazuje właściwości antyoksydacyjne, przeciwzapalne, kojące, regenerujące, wzmacnia i zwęża naczynka krwionośne.

 

Najmniej wiarygodne claimy

Z roku na rok rośnie świadomość konsumentów. Kupując kosmetyki dokładnie sprawdzamy, z czego zostały skomponowane, szukamy w sieci opinii innych użytkowników. Szczególnie nieufne wobec deklaracji marketingowych jest pokolenie millenialsów. Producenci kosmetyków stale poszukują unikalnych surowców kosmetycznych, ale czy konsumenci wierzą w ich skuteczność?

Raport Nielsena wskazuje, iż do najlepiej rozpoznawalnych i cieszących się największym zaufaniem konsumentów claimów i składników należą: witamina E, aloes, surowce pochodzenia roślinnego, retinol, olej kokosowy, zielona herbata, rumianek, avocado, hipoalergiczny. Po drugiej stronie, czyli wśród najmniej wiarygodnych deklaracji marketingowych znalazły się m.in.: kurkuma, tlen, perły i CBD (składnik aktywny pozyskiwany z konopi).

Skoro już o claimach mowa – 1 lipca 2019 r. zacznie obowiązywać dokument techniczny Komisji Europejskiej uzupełniający rozporządzenie 655/2013 dotyczące kryteriów uzasadnienie deklaracji marketingowych, podejmujące temat m.in. deklaracji free from.

 

Męska pielęgnacja

Według danych firmy Kantar, sprzedaż męskich kosmetyków w Wielkiej Brytanii wzrosła o 1,4% w stosunku do ubiegłego roku. Statystyczny mężczyzna wydał na kosmetyki 71£, choć nadal pozostaje w tyle za statystyczną kobietą, która wydała 174£ w ciągu roku (pamiętać jednak należy, że kobiety często kupują kosmetyki dla całej rodziny). 33% mężczyzn w UK przyznaje, iż stosuje kremy do twarzy. Do najciekawszych wdrożeń w segmencie męskiej pielęgnacji zaliczyć należy pierwszą w ofercie Chanel męską linię kosmetyków do makijażu. Kosmetyki wprowadzone zostały w Korei Południowej, linia obejmuje fluid w czterech odcieniach, matującą pomadkę do ust i kredkę do brwi, również w czterech odcieniach.

 

Marki indie

Eksperci portalu Cosmetics Design Europe wskazują na rosnące znaczenie marek indie, czyli niezależnych, innowacyjnych producentów, którzy znaleźli oryginalne pomysły na to, jak wyróżnić się spośród silnej konkurencji rynkowych gigantów. Marki te charakteryzują się m.in.: niestandardowym marketingiem, marketingiem angażującym i stawiającym na doświadczenia klientów, aktywną obecnością w mediach społecznościowych, bliskimi relacjami z konsumentami.

 

Bezkonkurencyjna natura

Naturalne kosmetyki od dłuższego czasu cieszą się popularnością, której kresu nie widać. Bycie „eko" to nie moda, ekologiczne podejście do życia staje się koniecznością, stąd również kosmetyki naturalne rosną w siłę.

 

Mikrobiom

Temat znaczenia, jakie dla prawidłowego funkcjonowania skóry jako bariery ochronnej odgrywa mikrobom skóry, był najgorętszym tematem In-Cosmetics 2018.

 

Zrównoważony rozwój, sub-zero waste, strategia plastikowa

Idea zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności biznesu narodziła się dobrych kilka lat temu i stale się rozwija. Ochrona klimatu, zmniejszenie zużycia wody i ilości dwutlenku węgla emitowanego w procesach produkcyjnych, działania na rzecz ochrony zagrożonych gatunków, inicjatywa RSPO – to już znamy, a w najbliższej przyszłości przemysł kosmetyczny skupiać się będzie na redukcji ilości generowanych odpadów. Mintel przewiduje, iż trend, a w zasadzie filozofia postępowania sub-zero waste, z roku na rok zdobywać będzie coraz większą rzeszę świadomych konsumentów. 16 stycznia 2018 r. Komisja Europejska przyjęła do wdrożenia strategię dotyczącą tworzyw sztucznych, zobowiązującą państwa członkowskie do zmian w cyklu życia opakowań. Strategia plastikowa zaplanowana do 2030 roku ma na celu ograniczenie zużycia tworzyw sztucznych jednorazowego użytku. Zanim upłynie deadline, wszystkie opakowania z tworzyw sztucznych wprowadzane do obrotu na rynku Wspólnoty powinny nadawać się do recyklingu, a 60% opakowań – do przetworzenia lub powtórnego użycia. Konsumenci będą również przywiązywać dużą uwagę do produktów pozwalających ograniczać zużycie wody.

 

J-beauty

Japońska filozofia piękna opiera się na prewencji, zamiast naprawy niedoskonałości, prostych procedurach oczyszczania i odżywiania skóry twarzy, efekcie „porcelanowej cery”. Przejrzysta, nawilżona, o jednolitym kolorycie, jędrna i elastyczna – tymi przymiotnikami Japonki chcą opisywać swoją skórę. J-beauty stawia mniejszy nacisk na marketing w porównaniu z K-beauty, większą wagę przywiązuje do innowacyjnych, skutecznych składników aktywnych. Podczas gdy światem zawładnęło kolorowe szaleństwo K-beauty, luksusowe japońskie marki nic nie straciły na swojej pozycji.

 

Mindful beauty

Według przewidywań redaktorów portalu Cosmetics Design Europe  mindful beauty jest jednym z najciekawszych trendów obserwowanych w Ameryce. Mindfullness to postawa, sposób podejścia do samorozwoju, mająca korzenie w praktykach kontemplacyjnych i medytacyjnych, jest to również technika medytacyjna, która praktykowana regularnie, daje efekt harmonii wewnętrznej, przynosi radość życia i sprzyja zdrowiu. Mindfulness określany jest jako świadome doświadczanie obecnej chwili. Przekładając to na naszą branżę mindful beauty łączy w sobie pielęgnację naturalną, trend clean beauty, aromaterapię, wellness, a także etyczne praktyki biznesowe.

 

Podsumowując...

Pielęgnacja coraz bardziej nabiera holistycznego wymiaru. Ochrona przed UV już nie wystarczy –sięgamy po składniki chroniące przed IR i światłem niebieskim, zanieczyszczeniem środowiska, mamy na uwadze wpływ stresu na kondycję naszego organizmu i stan skóry. Obserwując sporą ilość wdrożeń surowców kosmetycznych zainspirowanych relacją stres-skóra możemy spodziewać się nowego trendu. Rok 2019 ma być rokiem rosnącego znaczenia kosmetyków spersonalizowanych, odpowiadających indywidualnym potrzebom danego klienta. Chcemy szybkich efektów i jesteśmy wymagającymi konsumentami, dlatego producenci będą się dwoić i troić, by zaskoczyć nas kosmetykami z efektem WOW, szukając zupełnie nowych form, aplikacji i opakowań. 

Źródła

https://www.cosmeticsandtoiletries.com/networking/eventcoverage/Looking-Back-on-2018s-Biggest-Cosmetic-RD-Stories-503576041.html

https://www.cosmeticsdesign-europe.com/Article/2018/12/19/The-Cosmetics-Design-beauty-and-personal-care-industry-trends-for-2019

https://www.cosmeticsdesign-europe.com/Article/2018/11/02/Watch-Predictions-for-male-grooming-2019

https://www.cosmeticsdesign-europe.com/Headlines/Formulation-Science/Top-Ingredient-and-Product-Launch-Predictions-2019

https://www.wiadomoscikosmetyczne.pl/artykuly/marki-kosmetykow-indie-rewolucjonizuja-rynek-beaut,51304/2

https://www.cosmeticsdesign-europe.com/Headlines/Formulation-Science/Top-launches-and-trends-of-2018-expert-insights

https://www.cosmeticsdesign-europe.com/Article/2018/09/18/7-exciting-recent-male-grooming-launches-trends-and-innovations

https://uk.kantar.com/consumer/shoppers/2018/male-grooming-on-the-rise/

https://www.cosmeticsandtoiletries.com/networking/eventcoverage/video-CBD-Skin-Care-Claims-and-2019-Trends-News--Insights-503166041.html

https://www.cosmeticsdesign-europe.com/Article/2018/05/03/Microbiome-on-show-a-major-focus-at-in-cosmetics-Global

https://www.cosmeticsandtoiletries.com/marketdata/channels/The-Biggest-Beauty-Questions-of-2018-502727631.html

https://www.cosmeticsandtoiletries.com/formulating/category/color/Pinterest-Predicts-the-Top-Beauty-Trends-for-2019-502608621.html

https://www.cosmeticsandtoiletries.com/regulatory/claims/The-Least-Credible-Claims-in-Skin-Care-503137441.html

http://wirtualnekosmetyki.pl/-newsy-producenci/pinterest-przewiduje-trendy-kosmetyczne-na-2019

http://www.mintel.com/press-centre/beauty-and-personal-care/mintel-announces-sub-zero-waste-as-2019s-global-beauty-and-personal-care-trend

B. Barańska – Czyżkowska: Zielono mi! Jak nie utonąć w stercie śmieci i dlaczego strategia plastikowa Unii Europejskiej to przyszłość opakowań. Świat Przemysłu Kosmetycznego nr 4/2018

https://www.cosmeticsdesign-europe.com/Article/2018/06/12/The-J-beauty-comeback-What-competition-in-today-s-cosmetics-marketplace-looks-like

https://www.cosmeticsdesign-europe.com/Article/2018/05/17/J-beauty-Brazilian-naturals-wellness-and-health-Euromonitor-s-key-trends-defining-skin-care

https://www.wiadomoscikosmetyczne.pl/artykuly/jak-zbudowac-zaufanie-konsumenta-wobec-tradycyjnej,51332

KOMENTARZE
news

<Wrzesień 2024>

pnwtśrczptsbnd
26
27
28
29
30
31
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
1
2
3
4
5
6
Newsletter