Biotechnologia.pl
łączymy wszystkie strony biobiznesu

Kosmetologia

Chemia dla urody
Data rozpoczęcia:
2019-05-23
Data zakończenia:
2019-05-23
Organizator:
Wyższa Szkoła Inżynierii i Zdrowia w Warszawie
Miejsce
Warszawa

Dlaczego sięgając do półki sklepowej w drogerii po konkretny produkt nie kierujemy się składem chemicznym, a jedynie wyglądem jego opakowania? Czy zwykły konsument, dokonując wyboru kupna kosmetyku przeczytał choć jeden akapit zawierający szczegółowy opis składników? Jak zastosowane składniki chemiczne wpływają na organizm? Odpowiedzi na powyższe pytania można spodziewać się na konferencji organizowanej przez Wyższą Szkołę Inżynierii i Zdrowia w Warszawie 23 maja 2019 roku.

Temat konferencji jest niesłychanie istotny, gdyż rosnący w tempie 2% rocznie rynek kosmetyczny w Polsce rozwija się z roku na rok. Warto wspomnieć, że w Polsce działa ponad 400 producentów kosmetyków, a wartość sprzedaży produktów w poprzednim roku wyniosła ok. 23 mld zł. Liczby mówią same za siebie – rodzima produkcja przeżywa prawdziwy rozkwit, i kto wie, może z zajmowanego szóstego miejsca w Europie pod względem wartości sprzedaży i eksportu kosmetyków awansujemy na wyższą pozycję. Biznes kosmetyczny przyciąga coraz to nowszych graczy z zagranicy, którzy są realną konkurencją dla polskich producentów. Ważne, aby na rynek nie tylko lokalny i regionalny, ale również ogólnoświatowy wprowadzać nowe innowacyjne kosmetyki i produkty pielęgnacyjne, które będą odróżniać się od konkurencji nie tylko opakowaniem, ale przede wszystkim składem, sposobem użycia, nakierowaniem na konkretny typ cery, pH skóry, stosowaniem w określonej porze dnia czy też warunkach klimatycznych.

Śledząc współczesne trendy w branży należy zastanowić się, co może zadecydować dziś o sukcesie polskich kosmetyków w przyszłości, jakie sektory gospodarki działają na rzecz przemysłu kosmetycznego, który z biegiem czasu coraz bardziej oddziałuje na społeczeństwo, stając się jego nieodłącznym elementem.

Tematyka zagadnień poruszanych podczas konferencji:

 Rynek kosmetyczny w Polsce i na świecie (szanse i bariery polskich firm kosmetycznych w ekspansji na rynki zagraniczne).

 Kosmetyczne wyzwania regulacyjne (regulacje prawne państwowe i międzynarodowe odnoszące się do stosowanych składników chemicznych w kosmetykach).

 Technologia produkcji kosmetyków – dopuszczalne normy składników chemicznych w preparatach do pielęgnacji ciała.

 Kosmetyki dla zdrowia i urody (kosmetyki wytwarzane ze środków naturalnych – kosmetyki otrzymywane sztucznie – podstawowe różnice, wady i zalety).

 Kosmetyki a zanieczyszczenia środowiska, zrównoważony rozwój przy zachowaniu ekosystemu naturalnego.

 Marketing na usługach branży – nowe trendy i technologie rozpowszechniania i reklamowania kosmetyków.

Newsletter